Fredagsmys

Den 17 april. Oj, vad tiden går fort! Nyss var det mörkt vid 16 tiden och nu är det ljust till runt 21. HÄRLIGT! Imorgon fyller min mormor år. Hon blir 83 bast och brukar sitta och läsa min och Lovisas blogg och kolla andra saker på nätet. Coolt!

Jag har varit i Västerås idag. Ämnet för dagen var vetenskapsteori. Sådär kul, kan jag väl tycka. Vi fick även en tenta, som ska vara färdig nästa fredag. Vi fick 9 frågor och de ser ut som tex: "Vad är skillnaden mellan RC-studier och naturalistiska studier"? "Vilka, och i vilken grad, påverkar olika faktorer behandlingsresultatet av psykoterapi"? Det känns ändå som okej frågor. Förra tentan vi fick av denna föreläsare var i psykodynamisk psykologi. Frågorna på den tentanvi fick då var bra mycket svårare och större. Då skullel man t ex besrkiva "Patientens problem, en källa till ett uttryckt behov, en kunskapskälla och en möjlighet till förändring". Ja, ja, nog om det. Snart är jag färdig med min steg 1 utbildning och det är sååå skönt, men också väldigt sorgligt. Jag kommer sakna några av dem som jag går med och när vi går ut och äter tillsammans och skrattar ihop osv. Det är det jag kommer sakna mest.

Idag när jag kom hem från Västerås bytte Stefan däck på Bruce, vår volvo och Seth stod och tittade på tre äldre killar som spelade bandy. Han stod och ropade "Du missade!!!" Och "Vet du, vi ska äta fjedagsmys och godis, fast det inte äj lödag". Ja, de där killarna fick nog veta mycket denna eftermiddag.



Detta fredagsmys var att vi skulle till Lucas, Ulrica, Jonas och Oliver på fredagsmys, vilket innebar tacos och godis. Härligt! Vi hade en mysig stund tillsammans.




Lucas


Ullis


Jonas och Oliver


Oliver =)

Lucas, Seth och Oliver tycker mycket om när Jonas sätter sig vid pianot och spelar olika sånger, såsom Pippi Långstrump, Karlsson, Söndagsskolsången osv. De dansar och hoppar och skrattar om vartannat. Härligt att se.

Suddig, men talande bild =)


Härliga killarna!


Ulrica kan detta med fina arrangemang och sånt.

Häromkvällen satt jag och puzzlade lite och vem kom då och gjorde mig sällskap!?

Det roliga är att på puzzlet står det SIDS (vid vår Sids rumpa) Kul.

Nu ser jag fram mot en härlig helg med min familj! Stefan är ledig och vi ska ha en "jobbardag" imorgon. Hoppas det blir fint väder!

Avslutar med en fin bild som Jonas tog med min kamera för ett tag sen!



Blessings!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0