Hemma igen!

Borta bra men hemma bäst!
De orden stämmer verkligen bra.
Nu har vi kommit hem efter underbara två och en halv vecka. Vi har haft det toppen!!!
Vi kom hem strax före 20 ikväll. Jag är väldigt trött och längtar till min egen säng. Det är så roligt att vara borta och hälsa på vänner och familj, men oj, vad skönt det är att komma hem igen.
Gräset har växt sig riktigt långt så imorgon blir en pysslardag. Stefan klipper gräset och jag handlar och plockar här inne. Könsroller?!=) Ja, och vi trivs med det. =)
Taket har fått tegelpannor på sig och det känns skönt. Det verkar vara lite småplock kvar bara.

Det blir inget längre inlägg idag, eftersom jag är för trött. Men imorgon kommer en summering av vad som hänt senaste tiden.

Sov nu gott!

Kommentarer
Postat av: designhappens

ja, visst är det skönt att komma hem efter en tid borta! Och Yngsta dottern kan erkänna att den finns lite positivt i att skolan börjar igen och vardagaen rullar på. Könsroller och jämlikhet, alltid nått som väcker debatt. Jag tycker det viktigaste är jämnställdhet, dvs vi görsom ni, delar upp sysslor en hel del även om jag kan byta däck på bilden mm. Det viktigaste är ju att allt värderas lika, och att man är överens, inte att det ska vara millimeter "rättvisa"/ kram maria

2009-08-11 @ 13:46:42
URL: http://designhappens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0