Fest, päron och katter.

Igår var vi på Linas 30årsfest. Det var en rolig och fin tillställning =) Hon kan laga mat och baka den kvinnan och det fick vi smaka på denna kväll. ;o) Det var också underhållning och sång. Härligt!


Fina Lina och Lennart.


Avestas två pastorsfruar =)

Inatt fick jag sova mer än förra natten. Är ändå trött idag, men det är nog inte så konstigt eftersom jag börjat jobba igen. Man hamnar ju liksom in någon slags koma när man börjar jobba igen. Det tar nog tre veckor innan man är inne i vardagslunken igen. Tänk, när man pluggade var man ju igång hela tiden, med plugg på terminerna och sommarjobb på somrarna. Då var man aldrig ledig. Nu när man är ledig så blir man allt lite slöare, men så SKÖNT det är att kunna ha fyra veckor semester på raken och verkligen ha semester!

Har inte så mycket mer att skriva idag, men jag har lite mysiga bilder jag vill visa:


Päron på vårt päronträd. Tyvärr ruttnar de flesta redan på trädet, men några går nog att äta, hoppas vi.


Stefan och Seth la på tegelpannor på Seths lekstuga nu idag. Det blev så fint. Det ska sättas upp lite vindskivor också, men sen är den helt färdigt.

Vår ena granne har en rolig detalj i sin trädgård. Han har några mindre björkar på gården och i toppen på den ena är ett fågelbo - fastsatt på en lång, lång pinne, som går från mark till topp =) Ser lite roligt ut.




Nu avslutar jag med lite bilder på våra nya bebisar =)


Här "slåss" de mot varandra. Det är ju inte allvarligt förstås utan på skoj.


Det ser nästan ut som om de håller varandra i hand.


Gandalf ligger och sover i Stefans famn nu här ikväll. Mysigt!!!

Imorgon ska vi arbetskamrater träffas i Kloten. Det ska bli roligt. Det är alltid roligt att träffas utanför jobbet och göra något annat tillsammans.

Önskar er en bra vecka!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hej hej! Vad kul med 30-års fest :o) Själv försöker jag planera min egen...men det är svårt för det är alldeles för lång tid kvar. Jag får nog mer eld i baken när det bara är en vecka kvar ;o)



Härligt med frukt på träden. Våra håller som bäst på att rota sig så vi kommer nog inte se någon frukt på ett par år.



Vad mysiga katterna är. Är Gandalf den gosigaste av dom? Tycker det är honom man oftast ser uppkrupen i famnen på er.



Hoppasni får en bra vecka trots tröttheten. Massor med kramar till er alla tre!

2009-08-24 @ 09:46:54
Postat av: Ulrica i Leksand

Nä men, snuttisarna!!!

Va ni tar hand om dem bra! Blir så lycklig att se att de blir så otroligt ompysslade! Det värmer!!!

Hälsa alla i familjen!

Kram från Leksand

2009-08-24 @ 12:04:15
Postat av: Bonnfrua

Hej Snufs!



päronen, om ni ser att något är ruttet ta bort det då så att det inte "smittar" sina kompisar. Det kan man ju göra om man känner för det och är en storodlare! :-) Jag hörde ngn gång på "Odla med P1" om äpplen... tjena! inget för mig! Vi har alldeles för många träd för att jag ska gå där och granska varje frukt och plocka bort... men vill man rädda några päron kan man ju föröka. Ett tips bara!



Det är så mysigt att läsa din blogg! Och att få kommentarer! :-)

2009-08-24 @ 20:25:16
URL: http://bonnfrua.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0