Bildkavalkad

Jippi nu har mamma och pappa köpt en ny rauter så nu kan jag lägga in bilder från vår lilljul och Seths andra kalas.

Vi åkte från Avesta vid 6:30 på lördagmorgonen och var framme ca 10:30 i Kisa. Min syster med familj och min bror med familj kom också hit till Kisa. Till middagen kom även min mormor och morfar. Hela familjen samlad =)
Seth hade på sig sin fina kostym ca en timma!  =)


Glad fika kille i kostym.


Min fina mamma och pappa.


Kusinerna väntar på julklappsutdelning. De var bra mycket gladare än vad de ser ut här.


Lovisa och jag med kamera och filmkamera. Det är så man brukar se oss =)


Kusinerna kollar på Musse Pigg.


Alva och Hanna fick varsin dockvagn och det var MYCKET populärt. Alva showar för gammelmormor och gammelmorfar.


Lovisa somnade en stund på soffan. Men, är det kameran som fungerar som snuttefilt...?

På söndagen hade vi Seths andra kalas. Syrran kunde inte vara med, men bror med familj var där och mamma och pappa. Seth var så glad och stolt. Han har ju sett alla sina kompisar fylla tidigare under året och nu är han så glad att det är hans tur.

Vi gratulerar, vi gratulerar...


En film med Musse Pigg som han fick av Albin och Hanna.


Fiskedamm är ett måste när man har kalas.
På eftermiddagen när Hugo och Alva åkt hem tog vi fram ett par gamla skidor, som Seth testade. Han tyckte det var jätteroligt, trots att han ramlade ofta.


För första gången på ett par skidor =)

Mamma tog kort inifrån när vi var ute. Hugo fick färg att måla på fönster med i julklapp och han och kusinerna testade att måla lite på ena fönstret, vilket syns på detta kort.



Lycka!

Han fick även testa att åka spark för första gången. Det var också lycka!



Seth och jag ute och åker. Verkligen en idyll faktiskt. Vi hade hur mysigt som helst.

Ja, nu har ni fått se delar av vår helg.
Idag har Stefan och jag varit i Linköping och shopat lite. Det var roligt och skönt att få komma iväg själva. Seth var med mormor och morfar och har åkt spark och skidor för fullt. Vi var inte ensamna inne i Linköping kan man säga, men vi är ju färdiga med vår klappar, så vi behövde inte stressa utan gick och tittade och åt i lugn och ro.

Imorgon blir en dag i lugnets och fridens tecken. Vi ska ut till min mormor och morfar och fika och sen bara softa. Mysigt!

Dagens barncitat:
En mormor är en tant med godispåsar i fickorna.
ANDRÈ 5 ÅR

Kommentarer
Postat av: Bonnfrua

Aha, Seth har mina gamla skidor! De fanns alltså kvar i taket i garaget eller nåt! :-) Skidorna är nog minst 30 år gamla, snacka om kvalite´! Fast de är väl inte så jättemycket använda ändå... =0)

Kram!

2009-12-22 @ 17:30:56
URL: http://b
Postat av: Bonnfrua

Aha, Seth har mina gamla skidor! De fanns alltså kvar i taket i garaget eller nåt! :-) Skidorna är nog minst 30 år gamla, snacka om kvalite´! Fast de är väl inte så jättemycket använda ändå... =0)

Kram!

2009-12-22 @ 17:31:27
URL: http://bonnfrua.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0