Jul och födelsedag

Nu börjar lugnet lägga sig i huset i Dalsjöfors. Igår firade vi en skön julafton tillsammans.


Tomten har varit och lagt paket och godis i strumpan ;=) En tradition jag tagit med mig hemifrån.


Jultomte =)


Skön julafton hade vi. Seth älskar att leka med Mina, minsta kusinen här i familjen. Därför har vi fått det riktigt lugnt. Vi har inte sett mycket av Seth utan har kunnat läsa, prata, vila och umgås. Naturligtvis har ju Seth och barnen varit med oss mycket också och det är ju jättehärligt och viktigt, men det är också skönt att kunna slappa också =) Det är verkligen fördelen med att vara någon annanstans än hemma på jul (men nu längtar jag allt hem).


Första julklappen för året. Fler blev det till vår lilla plutt och också till oss själva. =) Det är så roligt att ge bort klappar och att få. På det sättet kommer jag alltid vara som ett barn!
Jag fick bl a böcker, en digital fotoram, en film, pennor, en receptbok med bara massor av brownies. Lyckat!!


...och glada barnaögon vid sprakande kamin... (en sångstrof som jag tänkte på när jag så detta kort. En glad son mitt i julklappsutdelningen)


Oj, vilken lycka. En STOR lastbil =)

Det åts även en hel del godis och mat denna dag, förstås. En lyckad julafton!

Så idag, på juldagen, fyller ju Seth år. Fyra år minsann har han hunnit bli. Stora killen, om man får tro honom själv.

Grattis på födelsedagen!!!


Hela familjen samlad för att fika lite och fira lite. Seth vaknade 5:45 och var pigg och glad och spänd. 7:30 släpade resten av familjen sig upp för att fira. Det är bra gjort tycker jag, med tanke på de sena kvällar som varit.


Stefan ville verkligen att Seth skulle få en bilbana i år (Seth ville verkligen också ha en) så nu har grabbarna något att göra när vi kommer hem.


Födelsedagstårta


Grattis vår lilla solstråle!

Imorgon drar vi vidare till Alingsås och våra vänner Malin och Olof där. Sedan ska vi hem, eftersom jobbet väntar som vanligt på måndag. Hoppas ni också haft en härlig och skön jul!!!

Dagens barncitat:

En mamma är egentligen bara en flicka som har råkat bli stor.
Annika, 8 år


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Grattis igen till Sethponken morbrors/mosters :o) Vad mysigt ni har det där hemma hos Kastös. Men kör försiktigt nu när ni drar vidare på vägarna.



Kram på er!



Vi hörs och ses snart.

2009-12-25 @ 19:28:58
Postat av: Johanna

Ni verkar ha haft en härlig jul!

Postat av: mum

Ni verkar haft det mycket mysigt och trevligt. Ha fortsatt sköna dagar tillsammans med kompisarna. Kör försiktigt hem sedan. Här regnade det i går snöar i dag, "tjavigt" väglag här...

Kram mum dad

2009-12-26 @ 10:30:35
Postat av: E-K

Visst har vi haft en bra jul! (Fick förresten två burkar till idag. :)

2009-12-26 @ 21:50:11
URL: http://emmakaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0