Julspel och pyssel

Igår var en fantastisk dag!
Vid 13 åkte jag till kyrkan för att förbereda och öva inför barnens julfest i kyrkan. Vi gjorde ett julspel/julmusikal. Vid 16 fylldes kyrkan av barn och föräldrar och "våra" barn, som skulle vara med i julspelet klev spända och förväntansfulla in på scenen. Och oj, vad bra det lät!!! De är så sanslöst duktiga barnen, både på att sjunga och på att spela teater osv.
Det blev så bra!



Jag, som sjunger sista sången: (och nej, jag är inte gravid även om det ser ut så på kortet...=))


Efter julspelet bjöds vi på fika och alla barn (och jag) fick varsin godispåse =)
Underbart!

Charlotte frågade i lördags om vi skulle pyssla lite och göra julkort tillsammans. Gissa om jag hängde på!?
Så idag kom Charlotte hit och vi plockade fram grejer och satte igång.

Det var så mysigt och roligt. Seth sov, Simon var iväg på annat och Stefan var på Lussebandyråd. Så vi fick ha en riktig tjejkväll. Jag myser fortfarande =) Mina kort blev inget vidare, men det gör inget, för jag hade så roligt =).

Nu är det dax att säga hej till kudden!

God natt från en lycklig Maria!

Dagens barncitat:
"Om man öppnar ögonen och det är alldeles svart, då är man medvetslös."
HILDA 7 ÅR

Kommentarer
Postat av: Nezzla

Vad fin du gjort bloggen =)



Låter jättemysigt den där julfesten! Jag tycker att inget slår julfester i kyrkan, därför jobbar jag varje julafton på en julfest i Svenska kyrkan =) "Gemensam Jul" heter den och är öppen för alla människor.



Kram!

2009-12-08 @ 01:13:27
URL: http://nezzla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0