Ny dag

Seth är hemma idag också. Han har hostat en del inatt, men inte lika mycket som förra natten. Hosmedicinen jag köpte igår verkar vara lite bättre och den hjälper. Mitt i natten var vi tvungna att ge honom lite hostmedicin och det var inte populärt. Det slutade med att vi var tvungna att tvinga i honom medicinen. Stackars honom.

Igår tröttnade Seth på att vara inomhus och gick därför och tog på sig sina ytterkläder själv och stod och log vid vår dörr ut till verandan. Han ville ut och skotta snö, sa han. Ja, så han fick gå ut en stund och så här såg det ut.... Tyvärr blev han hostigare av att vara ute, men han blev också mer nöjd...




Idag har jag studiedag då jag är tvungen att göra färdigt en tenta som jag har och dessutom behöver jag hinna läsa in mig på lite gruppteorier inför ett paper, som ska skrivas. Seth är hemma idag också, eftersom han inte är så pigg och Stefan är på begravning nu, vilket gör att jag får försöka jobba på lite, samtidigt som jag har Seth omkring och på mig =) När Stefan kommer hem, ska jag stänga in mig och jobba på lite och sedan ska vi ju till Söderköping på bröllop. Just nu sitter Seth och jag och fikar och jag passar på att blogga lite. Jag har gjort färdigt tentan nu och har lite tid att umgås med Seth innan Stefan kommer hem.

Så här såg det ut i morse när jag försökte jobba med min tenta:


När Seth tröttnade på att sitta och rita i mitt knä tog han kameran och gick och tog kort på Sid och sig själv:





Det ska bli jätteroligt att åka till svärmor och hälsa på lite. Det var länge sen vi var där nu. Det är ju förstås lite synd om Sid, som blir ensam, men Jonas kommer och matar och ser till honom lite under helgen. Jonas var också och gav Sid mat när vi var borta i nyår. Då var också Jonas bror Andreas med en morgon. När de kom ut från vårt hus ställde sig Andreas och tog kort på snön. Våra fantastiska grannar såg dem och tyckte de betedde sig konstigt och ringde upp Stefan och sa att två män hade varit inne i vårt hus. Stefan visste inte att jag hade bett Jonas att ge Sid mat så han ringde mig och sa att vi kanske haft inbrott. (Jag var ju hos min bror och firade nyår och Stefan var på Unite i Stockholm) Jag berättade att jag bett Jonas ge Sid mat och att det förhoppningsvis var honom som de sett, så Stefan ringde Jonas och kollade och så fick vi veta att det var han och Andreas som varit där. Tänk var bra med grannar som har ett öga på vårt hus när vi är borta! Det känns tryggt.

Nu sitter Seth och tittar på Bolipompa, så jag ska passa på att läsa lite....

Ha en bra helg!!!
Blessings

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Behöver ni verkligen en snöslunga??? Ni har ju Seth!!! Hoppas ni får det bra på bröllopet idag. Vi väntar på mum och dad... Kram på er!

2009-02-14 @ 09:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0