VAB

Igår kväll runt 21 kom syskonen Ruth och ville gratta Stefan. Han hade ju variti kyrkan och blev SÅÅÅÅÅ glad när han kom hem och hittade dem nere i soffan. De är en härlig och urmysig syskonskara!!! Det var roligt att de kom. Vi tycker MYCKET om när folk bara tittar förbi. (Helena hade iochförsig ringt mig och förvarnat...)


Tobbe, Stefan, Helena och Martin

Idag är jag hemma och "vabar". (Vård av sjukt barn). Seth började hosta igår och under natten blev det värre. Rutharna gick hem runt 23:30 och då somnade jag direkt. 1:30 vaknade vi av att Seth hostade galet mycket. Jag gick in till honom och han satt upp i sin säng och ville följa med in till oss och det fick han naturligtvis. Vi försökte få i honom lite hostmedicin, trots skrik och protester från vår son. Detta hjälpte inte utan han hostade och hostade och hostade. Vi gjorde så att han låg högt med ryggen och huvudet, men det hjälpte inte. Han hostade och hostade och hostade till kl 5:30. Då hade ingen av oss sovit något. Stefan och jag bestämde då att han får vara hemma idag, eftersom han inte sovit under natten. Vi somnade då och fick sova till 7:30... Det blev jag som fick vara hemma, eftersom Stefan ska vara med på en begravning imorgon och behöver hinna förbereda den. När vi ringde Agneta (extradagmamman) sa hon att flera av barnen har kraftig hosta och feber. Seth har ingen feber än, men han är ruggit trött - förstås och han hostar galet mycket hela tiden. Stackarn. Om en stund ska vi ner på stan och köpa någon annan hostmedicin.
I helgen ska vi till farmor i Söderköping och på bröllop, så vi hoppas att Seth inte blir sjukare, för då vet jag inte om vi alla kan åka... Vi får vänta och se.

Hoppas ni har en bra dag!

Blessings

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Nämen usch då...stackars Seth, det är ju inte kul att vara sjuk. Hoppas att han inte behöver bli febrig också. Hugo har också hostat inatt, men som tur var bara i sömnen så han har inte vaknat eller väckt Alva. Han fick gå till dagis iallafall...men vi får väl se hur det utvecklar sig. Hoppas ni får en bra dag hemma...nu ska jag fortsätta jobba. Kram på er!!!

2009-02-12 @ 10:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0