Gott nytt år!!!!

Nu är det här! 2009!!! Härligt!
Seth och jag firade nyår med Marcus, Lovisa, Hugo och Alva i Mosås när Stefan var på Unite i Stockholm. Vi hade hur mysigt som helst. Pojkarna leker så bra tillsammans. Nästan inget gnabb alls.
Vi åkte dit på tisdagen den 30. Barnen ville ut och leka så vi gick bort till lekplatsen.

Alla pojkarna hade kul...

Både Hugo och Seth, men främst Hugo, tycker det är roligt att bära på stora pinnar, som de hittar utmed vägen. Hugo hittade en "liten" pinne på lekplatsen, som han absolut skulle ha med sig hem... Han bar på den ganska länge, sedan fick Marcus ta över och bära hem den.

Det är alltså den som är på axeln, jag menar...

När vi kom hem fick pojkarna vara med och bära in ved till kaminen...




På nyårsaftonen vaknade Seth 5:40, lite väl tidigt tyckte jag, som funderade på hur jag skulle orka vara vaken till 24... Men det gick bra. Vi hade en jättemysig dag, med fika, bus och lek. Vi fick också en underbar nyårsmiddag av Lovisa! Det var förrätt och varmrätt och efterrätt. Underbart!

När vi ätit förrätten byggde Marcus, Hugo och Seth ett jättehögt duplotorn. Gissa om pojkarna var lyckliga!


Under tiden de byggde hade Lovisa och jag roligt med kameran...
Vi har bl a upptäckt att många tjejer som bloggar eller lägger ut bilder på facebook alltid, verkligen alltid, har plutmun. Så vi bestämde oss för att inte vara sämre vi...


Här kommer några fler bilder... Vi är "förvånade", "allvarliga" och bara allmänt snygga...
   

Ja, tänk vad roligt man kan ha med en vän och en kamera. Vi skrattade så vi grät. Lite omoget, men vaddå!!?? Ett gott skratt förlänger livet, sägs det ju =)

Alva tyckte också att det var roligt..



Seth kom till mig vid 18:15 och sa att han var så trött att han ville sova. Det har nog aldrig hänt tidigare. Jag försökte hålla honom vaken lite, men han tvärslocknade 18:30. Hm... han lär ju vakna tidigt på nyårsmorgonen. När alla barnen somnat åt vi godis, chips och frukt. Vi spelade också spel och skrattade mycket, så tiden gick fort och jag orkade vara vaken till tolvslaget!! Jippi!

På nyårsdagen vaknade Seth 5:50. Oh, vad härligt jag tyckte
det var - NOT. När Hugo vaknat så gick Steh till honom och Lovisa tog barnen och lät mig sova en timma till! Det var skönt!!!
 
På fm åkte vi till stadsparken och lekte lite i det vackra, kalla vädret.

Både Seth och Hugo var hängiga när vi åkte hem, så jag bestämde mig för att åka hem tidigare än vi först bestämt. Tur var väl det. När vi kommit hem ringde Marcus och sa att Hugo fått magsjuka och när jag tog tempen på Seth så visade det sig att han hade feber och hade börjat få små röda prickar på magen... Så nu har vi vattkoppor här, men det gör inget. Seth är ganska pigg ändå. Bara vi slipper magsjukan! Stackars Hugo!

Stefan kom hem några timmar efter oss och Seth var så glad så att han inte kunde stå still. Stefan och jag fick vänta med att prata med varandra tills Seth somnat, för han pratade och pratade och var så glad. Härliga pojke!

Jag önskar Er alla ett GOTT NYTT 2009!!!

Blessings

Kommentarer
Postat av: Robert

Okay...så nu är prickarna igång. Då får vi se om de dyker upp hos oss om nån vecka.

2009-01-02 @ 13:32:44
Postat av: Robert

Okay...då har alltså prickarna kommit. Då får vi se om de dyker upp hos oss om nån vecka ;)

2009-01-02 @ 13:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0