i´m in love...

Ja, självklart är jag "in love" i Stefan!!!! Han är min största kärlek!!!
Jag har dock hittat en annan liten kärlek också, nämligen Jane Austen. I och för sig så har jag länge länge varit sååå förtjust i hennes "Stolthet och fördom", allra helst den som är fem timmar lång och där Colin Firth är med. Jag har till och med fått Stefan att se den en gång - hela alltså, på en gång!!! "Aldrig mer", sa han efteråt, men det gör inget. Han såg den en gång för min skull och han höll inte på att dumma sig under filmen heller. Bra gjort! Jag har även sett och tycker om "Emma" och "Förnuft och känsla".

Min älskade svägerska Lovisa har köpt flera Jane Austen filmer och hon har pratat om att "Becoming Jane Austen" är så bra, så när jag var hos bror min och henne i nyår tittade vi på denna film om Janes liv. (Lovisa och jag, Marcus jobbade... han var inte så intresserad ha ha). Oj oj! Vilken härligt romantisk Janeaustenig film! Jag blev helt tagen. Så nu har jag också köpt den och "Mansfield Park" och "Persuasion" spelade jag in i julas när den gick på tv, så nu är det bara "Emma" (den med Gwyneth Paltrow) och "Northanger abbey" kvar. Tips till födelsedagspresent, blink blink ;o)....

I "Becoming Jane Austen" finns James McAvoy med. Han är en ganska ny skådespelare för mig, och han är nu en ny favorit. I och för sig har jag ju ganska många favoriter, men nu är han med bland dem. För er som inte vet vem han är, så är han faunen Tumnus i Narnia filmerna, han spelar mot Keira Knightly i filmen "Atonement" (Försoningen), som är en härligt romantisk och tragisk  men ändå fantastisk film. Han är även med i filmen "Wanted "med bla Angelina Jolie, en bra och spännande film, men lite synd att den inte slutade på ett annat sätt...

Ja, ja, nog om detta. Det jag egentligen ville berätta var att Lovisa nu har fått mig att bli "in love" i Jane Austen filmer och även den filmen som handlar om Jane själv. Ja, ja, ni har nog fattat nu.
Jag snodde en bild från Lovisas blogg:

Här är några av dem...

Okej, okej, jag ska sluta tjata... =o)

Seth har börjat säga nej när vi ska ta kort på honom... Han är visst tre år har jag hört och treåringar har en ganska stark, egen vilja hi hi...

Här är resultatet av ett kort jag tog idag...


Han säger "NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ" här... ha ha.
Ser ni att han har satt lyftkranens krok i glaset...? Som tur var drog han inte i den så att glaset välte =)


Till slut fick jag ändå ett ganska normalt kort på honom. Han har en härlig ketchupmustasch, när han sitter vid sitt eget lilla bord och äter korv. (Vi satt där också och åt förstås...)




Nu ikväll ska jag titta på Let´s dance igen. Jag kommer också läsa en urbra bok som Michael Conelly (jag tror det stavas så) har skrivit. Imorgon kommer min bästis bästis från när jag var liten!! JIPPI! Det ska bli sååå kul. Linda, vi har varit bästisar sen vi var 7 år... Imorgon kommer jag nog blogga lite om henne... Vi har varit med om mycket tillsammans... Hon är gift med Hasse och de har döttrarna Maja och Jonna. Mer om detta imorgon!

Ha en god kväll!!!!



Blessings

Kommentarer
Postat av: Julia

Vilka gulliga bilder! :) Och den längst ner var fin!

2009-01-16 @ 20:42:56
Postat av: Emma-Karin

Böckerna är också fantastiska! Jag har allihop på engelska och om du är snäll kan du få låna...

2009-01-17 @ 15:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0