Efter regn kommer solsken

Idag på jobbet satt vi ute på balkongen och fikade på eftermiddagen. Solen sken och helt plötsligt började det ösregna. Det var mysigt! Jag började då nynna på en sång som Laila Dahl sjöng på 80-talet: "Efter regn kommer solsken". (Det var ju tvärtom nu, sol först och sen regn, men det var ändå den sången jag fick på hjärnan...) Jag kommer inte ihåg texten på versarna, men har nynnat på refrengen hela eftermiddagen och kvällen. Är det någon som har hennes skiva där denna sång är med? Snälla säg till mig, så jag kan få texten =)


Här är vår bakgård nu under eftermiddagen, när det har spöregnat och solen började skina igen. Fint!

Så fort jag kom hem från jobbet, började Seth och jag baka bullar och havrekakor med vit choklad. Jag härmade min svägerska Lovisa och bakade precis samma som hon gjorde häromdagen. Recepten är hämtade på http://bagarstugan.blogspot.com
Seth var med och bakade hela tiden. Det är så mysigt att baka ihop (när jag inte är stressad, för då är det svårare =)


Bullar med mandelmassa, mandelflarn och florsocker.
Havrekakor med vit choklad.
"Vanliga" bullar med kanel och vaniljsocker.
MMMMMMMMMM vad gott det blev!

När vi bakat färdigt hade Seth och jag en "killkväll". Stefan och Seth brukar ha det när de är själva hemma och äta popcorn och titta på film. Stefan åkte iväg på Speedway och då bestämde vi oss för att ha en "killkväll" med popcorn. 


Mys mys =)

Idag blev Stefan lite irreterad på Seth när han inte lydde honom, så till slut sa han till på skarpen varpå Seth svarar med bestämd röst: "Vad är det för dumheter pappa?!" Ha ha. Hur lätt är det då att fortsätta vara arg? Undrar var han har hört dessa ord... hm...

Nu ska jag puzzla lite till innan jag lägger undan puzzlet för denna gång. I helgen kommer nämligen mamma och pappa så imorgon ska jag städa och då kan inte puzzlet ligga på hela golvet =) På måndag kommer Stefans bror med hela sin familj. Mysigt!!!!

Blessings

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Heeeeej!! Vilket underbart kort du tagit på sol och regn :o) Så läckert!



Visst blev bullarna och kakorna smarriga?! Bagarstugan är ju verkligen toppen!!



Seth är ju för go. Det ska bli så mysigt när ni kommer ner och hälsar på oss snart. Längtar!



Sköt om er. Puss och kram

2009-07-08 @ 21:43:40
Postat av: E-K

Klart vi har skivan! Vi har alldeles för mycket kristen 80-talsmusik på gamla LP:s i det här huset... Här kommer texten:



Allting är över, sagan är slut

Sista raden är skriven, vår kärlek har dött ut

Var allting förgäves, bara ett spel?

Fastän ingen ville blev allt så fel



Orkar inte tänka, vad gör jag nu

Jag känner mig så trasig för en del av mig var du

Men jag har hört att Gud och tiden läker djupa sår

men kan dom läka mina tvivel och en relation som vår?



Efter regn kommer solsken

Efter regn kommer solsken

Är det sant att efter regn bryter solen fram igen?



Var vår tid en gåva, lärde vi oss nåt

Kanske gav den svar på frågor som vi inte förstått

Och fastän jag inte gråtit slut på min gråt

vill jag va din vän för livet, och ge dig mitt förlåt!



Efter regn...



Fastän jag inte gråtit...



Efter regn kommer solsken

Tårarna kan läka dina sår

Efter regn kommer solsken

Tårarna kan läka dina sår

Det är sant att efter regn bryter solen fram igen

2009-07-08 @ 23:27:00
URL: http://emmakaka.blogg.se/
Postat av: Lina

Har förstått att de är en del som går in på bagarstugan...gjorde ju lite reklam för den bloggen i min blogg =)Men efter det har jag själv inte inte bakat något..bara sett andra bakverk! Måste nog ta och prova något! Ha en bra dag! Kram Lina

2009-07-09 @ 08:19:26
URL: http://homebylina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0