Värme och ledsnad

Idag har vi inte gjort många knop och det är nog inte så konstigt... Det är VARMT och dessutom sörjer vi kissen. Det är konstigt att ett djur kan väcka så många känslor. Seth frågar mycket efter honom och sa ikväll att vi skulle be till Jesus att han kommer hem igen. Stefan förklarade igen att han är död och kan inte komma tillbaka. Då kramade Seth sin gosekatt och sa att han vill ha en ny katt. Liten Seth. De var ju verkligen kompisar de två.
Vi har ialla fall:
-Ätit frukost i sängen (I love it).
-Köpt födelsedagspresent till Simon, som ska ha sjörövarkalas imorgon.
-Handlat mat och andra prylar som behövde fyllas på här hemma.
-Ätit glass "på stan".
-Ätit tacos med Martin.
-Stefan klippt gräs, jag och Seth städat altan.
-Fixat Seths pool så han kan bada (vilket han gjort).
-Haft picknick på en filt vid vårt päronträd.
-Varit ute och cyklat och gått.
-Jag har övat inför att sjunga imorgon i kyrkan.
-Jag var på bön i kyrkan.

Nu ska vi äta nybakade ciabattor och kolla på film i vår svala källare.
Har alltså varit en skön dag trots allt.

Jag har ju tänkt en del på Sid idag (förlåt att jag tjatar.) Jag känner tacksamhet att han kom hem. Tänk om han blivit påkörd och liggandes någonstans där vi inte hittade honom. Dels kunde han blivit liggandes och lidande innan han dog, dels hade vi inte vetat något om var han var. Nu tog han sig hem och gav liksom upp när han väl kommit innanför dörren. Dessutom fick Stefan vara med när han dog annars hade han dött ensam.

Jag fick nyss ett sms från en av mina goaste vänner i Örebro och hon sa att hon tycker att vi har lite mycket jobbigt som händer nu och hon ber för oss lite extra. Det känns så skönt!!!
Trots att det varit ganska mycket jobbigt för oss, så har vi det så bra tillsammans. Jag är SÅ tacksam för Stefan och vår relation och för Seth. Han är en sådan glädjekälla i livet. Vi har vänner omkring oss! Vi har båda jobb som vi trivs med och ligger inte i någon riskzon att bli av med jobben (ännu). Vi har ett fantastiskt hus. Våra familjer bryr sig om oss och vi har bra relationer med varandra. Jag kan räkna upp många fler saker som jag är tacksam över. Detta tar ju inte bort att det känns jobbigt i livet när tråkiga saker händer, men det är ändå bra att tänka på det man faktiskt har när annat skiter sig...

Nä, nu ska jag bre mackor =)

Blessings

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!

Ursäkta mig att jag inte hört av mig tilbaka till dig efter din kommentar på vår blogg. Men Tack för att du skrev och ledde mig till en pastorsfrublogg! Det är skönt att veta att det finns fler i samma sits som jag själv. Det är ju ett fantastiskt, men ibland pyssligt liv. =) Beklagar katten, men visst är det fantastiskt att man kan lägga en liten katts liv i Guds händer! Love it!

Fortsätt blogga, det uppmuntrar!

/Hanna

Postat av: Lina

Låter som om ni haft en lugn och mysig dag trots saknad av katt...inte enkelt att förklara för ett barn...Simon ser i alla fall jättemycket framemot kalaset i morgon =)Vi har skaffat en stooor pool så ta gärna med badkläder till Seth! Sitter hemma själv nu och barnen sover...Lennart är ute med jobbet på middag. Film...ja, jag kanske skulle ta och titta på en =)Ha det gott! Kram Lina

2009-06-27 @ 20:46:38
URL: http://homebylina.blogspot.com
Postat av: mum

Tänker på er, saknar också kissen.

2009-06-27 @ 21:12:25
Postat av: Lovisa

Ja, det ska ni verkligen veta, att vi älskar er och tycker att ni är toppen. Men jag håller med om att ni fått vara med om lite för mycket tråkigheter den senaste tiden. Men det är härligt att höra att ni ändå är positiva och finner tröst och stöd hos varandra. Ni är så fina! Må så gott och ta hand om er. Ni finns i våra böner och vi längtar efter att få se er snart. Kram Lovisa, Marcus och barnen

2009-06-27 @ 22:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0