Härlig helg

Här kommer lite bilder från vår helg med kusinerna Hugo och Alva...


Seth och Hugo spelar ett Dora utforskaren spel.


Det funkade ungefär som ett fiaspel. Killarna spelade det på sitt eget lilla vis...


Till lunch blev det korv och makaroner. Ingen fin mat, men barnen gillar det... Jag åt förstås inte korv, utan köttbullar.Korv = BLÄ!


Alva lånade vår resesäng... Sid gillade den skarpt och låg där stora delar av lördagen.


På lördagen var det lördagsgodis... Mmmm, gott.

Lovisa, jag och Alva åkte ner på stan lite när Stefan var i kyrkan och Marcus och killarna var hemma. Alva satt tyst och stilla i sin vagn i över en timma. Bra gjort tycker jag! Så när vi kommit hem och ätit lunch, så blev det GODIS.


Efter det blev det lite Pippi på de sju haven. Alva tittade spänt och killarna...


...tittade ibland och lekte samtidigt.


På söndagen åkte vi till kyrkan. Alva i denna fina Maxomorra klänningen.

Solen lyste hela söndagen och det var såååååååååååå skönt. Jag fick såna vårkänslor. När vi kom hem från kyrkan var det...

16.4 grader varmt mot vår husvägg!!! (I morse, måndag, var det minusgrader igen. TYPISKT)


Efter myckt bus och lek i kyrkan och efter en god middag la sig pojkarna i våra sängar och tog det lugnt och kollade lite på tv.


Men Alva tog det inte lugnt... Hon sjöng och grejade i Seths rum istället.

Det var bitar av vår helg. Det var sååå roligt att ha bror min med familj här. Dessutom var ju Melodifestivalen spännande. Lovisa och jag satt och hoppade av spänning. KUL! Fler såna här helger i vårt liv!

Idag skulle jag, bästa Ulrica, bästa Sofia och bästa Lina åkt på Spa. Ullis och jag fick det i 30 års present för ett år sedan =) Det har bara inte kunnat bli av tidigare. Tyvärr kunde inte Sofia följa med idag och man måste vara minst fyra stycken för att få vara där i tre timmar. Så vi bestämde oss för att åka dit en annan gång istället. Synd, men den som väntar på något gott... Det ska bli urmysigt att göra detta en annan dag. Tänk vilken härlig present!!!
Stefan går en kurs inom Speedway någonting några måndagar nu och Frida skulle därför ha varit barnvakt till Seth ikväll. Nu behövdes ju inte det, eftersom jag inte åker iväg. Seth blev ledsen när jag berättade att inte Frida kommer... Han fick kolla på hennes blogg istället och så var han nöjd. Han ville kolla på Fjida och Victoj. (Victor är Fridas storebror och också en favorit i Seths liv. Jag har berättat om dem tidigare här i min blogg.)

Imorgon ska vi ha projektkör! KUL! Första övningen för denna gång. Hoppas det kommer lite folk!

Blessings

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0