Reklam igen

Nu vill jag göra reklam för en kompis som har börjat blogga. Sofia, en av mina vänner här, har börjat blogga och hon designar snygga väskor, som man kan köpa.
Gå in och kolla på: www.marintbysofia.blogspot.com

Jag har många favoritbibelställen och några av dem kommer jag att skriva eller har redan skrivit här. Idag vill jag skriva ner en psalm, som jag tycker är så stärkande och bra.

"Jag lyfter mina ögon upp till bergen. Varifrån ska min hjälp komma?
Min hjälp kommer från Herren som har gjort himmel och jord.
Inte ska Han låta din fot vackla, inte slumrar Han som bevarar dig.
Nej, Han som bevarar Israel, Han slumrar inte, Han sover inte.
Herren bevarar dig, Herren är ditt skydd på din högra sida.
Solen ska inte skada dig om dagen, och inte månen om natten.
Herren ska bevara dig från allt ont, Han ska bevara din själ.
Herren ska bevara din utgång och in ingång från nu och till evig tid."
Ps 121

Denna psalm tycker jag ger mig tröst. Jag har ju varit inne på detta tema förut och jag återkommer till det om och om igen. Kanske är det för att jag möter så många människor som mår dåligt i mitt yrke... Det känns så gott att få jobba med att hjälpa människor och jag gläder mig varje gång människor börjar må bättre! Jag tycker det är jätteviktigt att man söker proffessionell hjälp om man mår dåligt och har problem! Jag skulle själv inte tveka att göra det. Det är dock en enorm tröst för mig att läsa i bibeln att Gud är min hjälp! Han har ju skapat mig och känner mig bäst av alla och Han finns alltid där vid min sida. Jag tror inte, som jag skrivit tidigare, att vi slipper jobbiga saker i livet, bara för att man tror på Gud, MEN man behöver aldrig vara ensam i det jobbiga. Han slumrar inte, Han sover inte! Han finns alltid vid min (och din) sida. Vilken tröst och glädje!

Blessings


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0