ÄNTLIGEN FÄRDIG OCH FALSK KRUPP

Hej igen.
Ja, nu var det länge sen ni hörde från mig. Jag kommer inte blogga så mycket idag om internatet som varade i fyra dagar. Jag har mycket att berätta från det, känns det som, men nu är jag så TRÖTT så jag orkar inte skriva så mycket... Det jag vill berätta idag är hur min kväll varit =)
Jag kom hem efter 17 och mötte en febrig och hes Seth. Han har haft runt 39.5 graders feber i över ett dygn och är så hes så han inte kan prata. Det rosslade mycket om honom när han andades så jag ringde mamma och sen sjukvårdsupplysningen. De är så bra här i Dalarna tycker jag! Bra bemötande och kloka råd! De tyckte jag skulle åka till akuten med honom så de fick lyssna på hans lungor. Vi satte oss i bilen, Seth och jag (han följde villigt med trots att han hunnit somna för natten) och åkte till akuten. Det visade sig att han har falsk krupp, som innebär att stämbanden svullnar och det blir svårt att få luft (det var så de förklarade det för mig). Han fick ta prover, dricka något äckligt och andas in adrenalin några gånger. Han ville verkligen inte ta medicinen och grät och då blir det ännu svårare att andas... Så han fick panik och grät ännu mer. Stackars liten. En jätteduktig och fin sjuksköterska kom och hjälpte oss och fick i honom medicinen lugnt och stilla och Seth lugnade sig. Sen fick vi åka hem. Detta tog nästan två timmar, men nu är vi hemma igen. Seth får sova i vår säng inatt och ligger nu bredvid mig och gosar med katten.=) Stefan ska ut och nattvandra i natt och nästa natt, eftersom det är Avestafestivalen denna helg.

Imorgon ska jag försöka berätta mer om internatet och så!

Sov gott.

Blessings

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0