Fredag kväll

Ja, nu är det fredagkväll. Seth sover sedan länge och jag ska lägga mig och läsa John Grishams "Den samvetslöse". Jag är ju alltid ensam på fredagkvällar, eftersom Stefan är ungdomspastor och alltid jobbar på fredagar. Jag har vant mig och trivs med mina fredagkvällar (oftast). Det är ju lite speciellt att vara gift med en pastor. Det är många sena kvällar och ibland är han borta över natt också. En av de bra sakerna är dock att han är mycket flexibel med sina tider. Han hämtar och lämnar Seth i stort sett varje dag och ofta är maten på G eller färdig när jag kommer hem. Lyxigt va? Klart att det finns fler bra saker med att han är pastor än att han har flexibel tid. =) Nu är han ju även kaplan för Masarna (speedway) och det tar lite extra med tid nu, men det är okej. Det är så roligt att han får vara med där och jobba med en sport han älskar. Nu tillbaka till min fredagkväll... Ikväll har jag pratat med min goa vän Therese i Örebro. Först länge i telefon och sedan länge via facebooks chat. Det är härligt att man kan "umgås" med vänner som bor långt borta via datorn. Vi satt och tittade på samma tv program och kommenterade det och så var vi lite seriösa och så pratade vi blaj osv. Härligt. Hennes man jobbar också på fredagar, så vi är i samma båt, så att säga. =)

Just nu har jag ishockey vm på. Typiskt Canada vinner över Sverige. No surprise där, men trist ändå...

Vill bara säga också att jag är så tacksam för att få vara med i den församling vi är med i här i Avesta. Vi har många vänner där och tänk att alltid ha människor omkring sig som stöttar och hjälper när livet är tungt och som finns med och skrattar och har roligt när livet är sådant. Jag skulle inte vilja leva utan min församling, eller min tro på Jesus. Är för trött nu för att skriva mer om detta, eftersom jag har svårt att samla tankarna =) men jag återkommer säkert till ämnet...

Blessings

Kommentarer
Postat av: designhappens

Tack för tipset om svågerns blogg. Såg ett helt fantastiskt You tube klipp om pappan som sparn triatkon med sin hanidkappade son. Jag grät. såg att han jobbade i Borås. / Maria

2009-05-09 @ 22:57:50
URL: http://designhappens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0