Min pappa!

I söndags var det fars dag, en dag då man firar sina pappor!
Jag är så oerhört tacksam för att pappa är min pappa! Jag skulle aldrig kunna önska en bättre pappa än min!

Pappa bryr sig alltid om vad jag tänker och tycker.
Pappa tar alltid hand om de sina.
Pappa är en förebild både i sin Gudstro och hur han bryr sig om andra människor.
Pappa har visat mig hur man är mot andra och att man alltid ska ha nära att säga "förlåt" och ge förlåtelse.
Pappa tröstade alltid när man var liten och rädd.
Pappa är musikalisk och har alltid, tillsammans med mamma, uppmuntrat oss att hålla på med musik. Vi har sjungit mycket ihop och det uppskattar jag oerhört mycket!

Min pappa har varit med om många tunga saker i sitt liv - ändå har han alltid visat sina barn och sin familj kärlek, tillgivenhet och alltid stöttat i svåra situationer. Jag vet att många inte har en så bra relation till sin pappa, som jag har. Jag känner mig så oerhört tacksam för att jag får ha min pappa och att han är den han är!!!

Jag älskar dig pappa och är så glad att du är du!!!!


En vanlig syn: Pappa vid dragspelet och antingen sjunger han själv eller så ett av barnbarnen!

Kommentarer
Postat av: Marcus och Lojsi

Bra skrivet, Snufs. Kunde inte sagt det bättre själv. Kom att tänka på det pappa sa om Peter efter farmors begravning, hur förlåtande han är trots allt som hänt. Det är stort och tänk om alla tänkte så, då skulle välden se annorlunda ut.



Kram Marcus

2009-11-11 @ 20:54:24
Postat av: Roger Kindevåg

Tack Maria, älskar dig

Hälsn. Dad

2009-11-12 @ 09:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0