Solnedgång, langos och jul.

Hann aldrig blogga igår, för dagen gick i ett... Först kyrkan, sen middag med Erik, Therese och Alva, sen var vi på ett spontant namnsdagsfirande och sen precis när vi kommit hem fick vi härligt spontant besök av Charlotte och Simon. När de gått hem, så var det bara att lägga sig och sova ett par timmar (okej, kanske fler än ett par =)) innan jag fick gå upp och jobba, när Stefan och Seth låg kvar i sängen... Tungt. =) Ikväll blir det ett kort inlägg som mest består av bilder. Ibland blir det så...

I lördags introducerades jag ju för Langos. Mmmm, vad gott det var. Under tiden Erik grillade brödet så tog jag kort på den vackra himlen:

Älskar när det ser ut såhär i naturen.


Erik grillar bröden som sedan fylldes med vitlökssmör, rödlök, ost och gräddfil.


Seth spelar munspel för Alva, som fascinerat tittar på.

Idag har Stefan börjat byta insatsen på vår kamin/kakelugn, som är i gillestugan. Vi måste byta den (inte billigt) och när vi ändå gör det ska vi måla om hela kaminen. (Den ser ut som en stor kamin, men konstruktionen är en kakelugn, därav att jag inte vet vad jag ska kalla den...) 
Under kvällen nu hade vi även en härlig familjestund.
Ni får gissa vad vi gjorde ;o) 



Ha en go kväll!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

HAHAHAHA....underbart kort på knasiga familjen ;o) Det där Langos skulle jag vilja prova, det låter jätte smarrigt!



Kram

2009-10-20 @ 09:16:02
Postat av: Marie Breskic

Grillad langos? Är det en svensk variant? Gott låter det hur som helst.

2009-10-21 @ 16:42:42
URL: http://mariebreskic.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0