Planeringsdagar

Nu har jag varit iväg på två roliga planeringsdagar med jobbet. Det är omorganisationstid i landstinget Västmanland så vårt team, som bestod av sju personer (psykologer, psykoterapeuter och så jag, kurator) när jag började har nu utökats med beteendevetare och sjuksköterskor, så vi är numera tolv i teamet, plus läkare. Eftersom detta är nytt sedan 1/10 i år så ska vi bli ett nytt team och lära känna varandra och våra kompetenser. Landstinget äger ett hus utanför Ängelsberg, där vi umgicks och planerade =)

Vi började med lite "lärakännavarandratävlingar". Jag och Sandra hade hittat på lite olika grejer, såsom dragkamp, kasta stövel, frågesport och "berätta något om dig själv som ingen av oss vet". Per hittade på att vi skulle få en klisterlapp med ett namn på i pannan och sen fick vi fråga varandra ja och nej frågor för att lista ut vem som stod på lappen.

Jag var alltså Arne weise =)

Vi körde också lite "så ska det låta" och lite annat. Alla bjöd till så vi hade riktigt roligt och vi lärde känna varandra bättre.
Jag tog en tur utanför huset och tog lite kort och experimenterade lite med kameran:


Nypon


Resterna av en gammal lada på gården.


Till middagen på kvällen dukades det fint. Här några rönnbär, löv och ljus. Tagit med svartvitt, bara det röda på bilden syns. (Gillar denna effekt på kameran, som ni nog förstår.)


Jag tyckte detta träd var häftigt, så det fick också följa med hem i kameran.

Jag hade på mig mina härliga rosa raggisar, som jag visat på bild för några inlägg sedan, och dessa blev mycket omtyckta =) De är ju supersköna och otroligt söta, så det är ju inte så konstigt. 
 
Fint väder, fin natur, härliga arbetskamrater och bra planering. Ja, det är så jag får sammanfatta dessa dagar. Men det är en ny arbetsdag imorgon så nu ska jag säga hej till min kudde =)

Sov gott


Kommentarer
Postat av: mum

Ängelsberg.. där har daden jobbat mycket.

Du verkar ha haft ett par bra dagar, det känns väl skönt att lära känna varandra.

Det behövs nog lite kvinnfolk ibland männen när det är omorganisationer och det ska planeras, så blir det nog lite lättsammare, eller har jag fel. Bäst med blandad kompott.....

Ha det gott. mum

2009-10-15 @ 09:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0