Seth och Pippi ska gifta sig???

Samtal med vår son idag vid middagsbordet:

Seth: "Den tavlan när ni gifter er, jag vill också va med på den".
Jag: "Du kommer säkert gifta dig med en flicka när du blir stor och då får du vara med på kort med henne."
Seth: "Ja!!!
Jag: "Vem ska du gifta dig med då?"
Seth: (funderar en stund) "Lucas"!
Jag: "Men han är ju ingen flicka". Du kan ju kanske gifta dig med Emilia i kyrkan, hon är ju så söt!
Seth: (efter ytterligare lite funderingar...) "Jag vet! Jag kan gifta mig med Pippi! Ja, det ska jag göra!" 



               
 
                  

Ha ha!

En liten stund tidigare tog han fram ett papper och läste. Såhär stod det, enligt Seth:
"Hej och välkomna hit till kyrkan! Nästa gång ska vi åka hem till mormor och morfar och sen ska vi åka till farmor. Hej då."

Det är så underbart att få följa med i en barns fantasi och funderingar!

Kommentarer
Postat av: mum

Dä ä allt en liten en enl morfar.

Sötunge..

Kram mum

2009-10-12 @ 19:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0