Vuxenpoäng

Ha ha idag har jag varit på mitt första föräldramöte - någonsin. Det ger mycket vuxenpoäng!! Känns liksom lite overkligt att jag är förälder och går på föräldramöte =)
Innan föräldramötet stoppade jag i mig en ipren och sminkade mig för att inte se ut som ett spöke och sedan tog jag på mig ett leende och gick dit. Det handlade om att en av dagmammorna i Seths dagmammagrupp ska sluta och hur barnen nu kommer fördelas osv =) Det var ett bra möte och roligt att träffa de andra föräldrarna! Nu ligger jag på soffan, Seth sover med sin feber och mamma sitter här och funderar nog på att gå och lägga sig snart =)

Ikväll när jag la Seth läste vi ett kapitel i hans barnbibel om att Jesus for upp till himlen. Han började då prata om att Jesus dog på korset och han blev levande igen, eftersom han såg hålen i Jesus händer på bilden som var på honom innan han for upp till himlen. Hans funderingar gick ungefär så här:

Seth - mamma, om man blir påkörd dör man.
Jag - ja, det kan man göra, men Jesus blev levande igen efter att han dog. (jag hakade på hans spår i hans funderingar kring att Jesus dog och blev levande igen.)
Seth - ja, men folk blir inte levande igen.
Jag - nä, det har du rätt i.
Seth - men Jesus blev levande.
Jag - ja, precis.
Seth - han dog för Seth, mamma, pappa, mormor, morfar och farbrorn som hämtade våra gamla tegelpannor.
Jag - ja, så är det.

Jag tycker han är så härlig. Kan låta som att han är hjärntvättad, men det är ju just detta vi läser om i bibeln och han lär sig här hemma och i söndagsskolan. =)


Plutten grejar med sitt tangentbord under en av sina piggare stunder. Idag har Seth legat och varit helt utslagen stundvis, men så piggnar han till helt plötsligt och kan leka lite och så blir han helt trött igen. Så är inte jag. Jag är trött och orkeslös hela tiden =)


Pigga gänget... =) Som ni ser så har mamma bakat när hon varit här. Mmmm

Kramar och kom ihåg att DU ÄR VÄRDEFULL!!!!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vad underbart det är med såna där stunder tillsammans när man får prata och diskutera och höra hur dom tänker och tycker. Underbar reflektion ang farbrorn med tegelpannorna :o)



Krya på er!!!!!! Hör du det ;o) Ni måste vara friska när vi ses imorgon. Jag är på god väg iallafall.



Puss och kram fina du!

2009-09-24 @ 21:29:00
Postat av: Bonnfrua

Visst är det en lustig känsla att gå på föräldramöte!!!! Man vill ju liksom skicka mamma... :-)

Krya på er nu!

Kram Åsa

2009-09-25 @ 13:51:29
URL: http://bonnfrua.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0