Lite av varje

Nu har Therese och Ville varit här en stund. Det var härligt. Det är skönt att kunna få sällskap ibland, men på den nivån som jag orkar =) Vi satt och drack te och pratade medan Ville lekte med klossar och bilar på golvet. Vi pratade mycket om det dåliga samvetet som man som mamma lever med hela tiden. Det är skönt att bolla såna tankar med andra, så att man får lite perspektiv och kan se att man är en "good enough" mamma.

Igår gjorde jag några armband och en fotlänk. Syns inte så bra på bilden, men här är de:

Jag kommer nog bli bättre och bättre på det hoppas jag.

Igår när Seth duschade hade han sällskap av katterna, förstås=)

Gandalf tittar på. Som ni ser på den blöta handduken så skvätter det rejält när han duschar =)

Efter duschen la vi oss i vår säng och tittade på Bolli. Såhär såg Seth ut när ett av programmen handlade om en skalbagge som åt kobajs =)


Jag försökte få honom att le lite mot kameran, men resultatet blev:

Ja, vad ska man säga =)

Önskar dig en härlig fredagkväll =)
Seth har självklart beställt fredagsmys till kvällen, så jag behöver ta mig iväg till affären och köpa lite godis =) Ikväll blir det, som oftast, Seth och jag som har fredagsmys. Ser fram mot det!! Det är så härligt med fredagsmys!! Stefans helg är helt fullproppad, så honom kommer vi inte se mycket av. Han håller i Closer, som är en ungdomskonferens med mycket musik, sång, undervisning, festival osv osv. Det är över 120 ungdomar anmälda! Så coolt! Det är tredje året det är nu. Seth ska få vara hos Zara en stund imorgon, så det blir bra.

Många kramar från mig!

Dagens journalgroda:
"Har sedan sensommaren börjat få ont i bröstet i samband med snöskottning."

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vilka mysiga "lite av varje"-bilder :o) Tänk om ni hade bott här, då hade vi kunnat ha fredagsmys ihop...vad mysigt det vore!!



Hoppas ni får en finfin kväll du och Seth och att Stefan får en bra helg han med. Förstår att det är mycket att stå i för honom nu.



Må så gott och ta hand om er! Du är en fantastisk mamma, fru, dotter, syster och svägersk!!! Kom ihåg det <3



Kram Lovisa

2010-04-23 @ 13:12:51
Postat av: Bonnfrua

Måste bara instämma i Lovisas hyllning till dig!!!!



vad gäller journalgrodor, jag har full förståelse för att det blir fel, speciellt frampå småtimmarna. Vad sägs om vad jag läste för ett bra tag sedan någon stans i kommunen: "avföringsnödig"... "kaste ur"...



Ha en skön fredagskväll! jobbar nattt igen...

2010-04-23 @ 16:31:27
URL: http://bonnfrua.blogspot.se
Postat av: Sofia

Vilka fina smycken du gör! Nåt att ha i händerna när man är mycket hemma och "stilla"...

Jag började med stickning när jag var gravid, bara för att alla sa att jag var tvungen att sitta still lite... Det är skönt att ha nåt i händerna då. Hoppas ni får en skön helg.

Kram Sofia

2010-04-23 @ 18:41:25
URL: http://trebarnslycka.blogspot.com
Postat av: mummen

Fina smycken, du är duktig på att göra så mycket pyssel. Och en bra mamma är du också ska du veta.

Kram

2010-04-23 @ 21:23:14
URL: http://mummen.blogspot.com
Postat av: Anna

Det blir lite repris på övriga kommentarer, men du är ju verkligen en "good-enough-mama", fast jag kan förstå frustrationen du känner när illamåendet tar över och du inte orkar fast du vill. Då får man lov att vara extra snäll mot sig själv. Fina smycken, vad du är kreativ och duktig. Kram Anna

2010-04-26 @ 10:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0