Påskafton

Hej igen.
Nu kommer en massa bilder från vår dag:

Alla, utom jag, åkte till Sala Silvergruva idag och gick en guidad "barntur" med skattjakt...

Amanda var den av barnen som tyckte bäst om det. Seth var lite rädd, men det gick bra. De var 25 m ner i en gruvsal. Spännnade.


Fika efter skattjakten.

När de kom hem hade jag gömt deras påskägg... Jakten var igång.

Glad kille =)


En till glad kille...


En glad tjej...


The Goofy families ha ha.


När Stefan och Malin lagade middag gick Olof och jag ut med barnen och blåste såpbubblor...






...smällde påsksmällare (väldigt ickemaffiga)


och ritade på marken och hoppade hage.

Katterna var naturligtvis med hela tiden.


Malin fixade maten därinne och Stefan grillade kyckling och fläskfilé samtidigt som han tog bort den stora snöhögen på vår altan.

Det grillade blev väldigt gott!!!


Efter maten gick barnen ut och lekte i snön och på altanen. De hade jättekul.

Det är väldigt roligt, för barnen börjar leka vid 7:00 och leker hela tiden tills de stänger de små blå. De leker utan att bråka eller tjafsa. Det är helt fantastiskt. Dessutom har inte jag haft någon bra dag idag så hela förmiddagen låg jag i sängen och sov medan de andra fixade och grejade. Ni som känner mig vet ju hur svårt jag har att bara ligga och vila när andra lagar mat och fixar med barnen. Men nu har jag inget val och det är så skönt att ha vänner som tycker det är helt okej att jag är osocial och vilar när jag behöver och som hjälper till med allt som ska göras.

Nu sover barnen och vi vuxna ska äta godis och bara umgås. Lovely!!!

Måste bara berätta vad Seth sa till Stefan i bilen hem från Sala.
"Pappa, om man skär av huvudet, dör man då?"
"Ja, det gör man".
"Pappa, om man skär av sig tummen, dör man då"?
"Nä, då kan man klara sig."
Efter några sekunders tystnad sa han:
"Men, man kan ju be Jesus klistra fast huvudet igen".

Hoppas du också har haft en bra dag!
Kram



Kommentarer
Postat av: Mummen

Ha,ha,ha, han är makalös till å´fundera eran son. Vad blir det av honom???

Vilken härlig dag ni haft och vilken upplevelse för barnen.

Kram

2010-04-04 @ 08:44:43
Postat av: Mummen

Hejsan. Jag ger vidare en award till dej.Kolla min blogg.

Kram

2010-04-04 @ 19:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0