Luciafirande

Dagens väder:
-8, snödis ibland och sol ibland.

Så var det då äntligen dags att fira lucia även hos Seth. Vi kom till lokalen där det var fullt av föräldrar och syskon. Barnen var i ett annat rum och man hörde fnitter osv. Så till slut kom de ut till musiken av "Sankta Lucia". Det var seriösa, blyga barn som till slut kom ut, men ack så stolta :) Jag fick tårar i ögonen, min vana trogen och tog kort på löpande band.





Seth ville egentligen vara tärna, men eftersom jag redan köpt en pepparkaksdräkt hittade vi en kompromiss där han hade pepparkaksdressen och ett tärnljus. Bra va?!

Kommentarer
Postat av: Eva Lundblad

Man kan ju ibland tycka att man hört alla luciasånger och sett alla julspel ett oändligt antal gånger,men man får ju tänka på att för barnen är det nytt och spännande.

Tack för hälsningen hos mig.

Kram

2010-12-16 @ 19:29:24
URL: http://eva-lundblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0