Drömmen om jul

Dagens väder:
Ca -6 grader, kanske 25 cm snö under dagen.

Klockan 16 idag spelade vi upp musikalen "Drömmen om jul" för andra gången i år och för andra året i rad. Vi gjorde den förra julen också, vilket jag bloggade om då med :)
Barnen och ungdomarna är så sanslöst duktiga! Det har varit många vuxna med också som hjälpt till med ljus, ljud, kulisser, musiken, sång, teaterspelandet osv. Tack alla!!



Efter musikalen gick vi ner till "cafédelen" där det var dukat med fika och så gick kören Vox luciatåg för oss. Det är den kören Seth är med i. Ooooooooooooh, dessa underbara barn!! Seth var även idag en "pepparkakstärna" med ett ljus i hand.


Oliwer, Seth och Lucas var pepparkakor, men där var också lucior, en ängel, tomte, stjärngosse och tärnor.

De kom tågandes in medan de sjöng "Blinka lilla stjärna där". När Seth sjunger den, har han sin egen tolkning:
"...fjällan lockar i min syn..." Ha ha. Ja, så rätt han har ;) (Fjälla är ju ett annat ord för en snygg, cool tjej). Han har ju redan ögon för söta tjejer vår kille :)

Måste också visa en bild på den fulaste hyacint jag sett och den finns i vårt hem :)


Ha ha, har aldrig sett något liknande...

Det känns som om det var många fler saker jag tänkt skriva om idag, men huvudet är tomt just nu...

Nu ska jag och Stefan dricka glögg och titta på Filip och Fredrik på femman. Härlig söndagkväll med andra ord!

Önskar dig en bra vecka!!! På fredag är det julafton!!!! JIPPI!

Kommentarer
Postat av: Cissa

Hihi, fjällan lockar... Undrar hur glad Seth blir om ni berättar för framtida flickvänner? ;-)



Och hyacinten! Håller med dig helt och fullt!

2010-12-19 @ 21:48:12
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Bonnfrua

Ibalnd när hyacinterna ser ut som "hej kom och hjälp mig" kan de ändå överraska när de slagit ut lite mer... få se om den ändrar sig, för på bilden är den inte vacker!

2010-12-20 @ 16:20:31
URL: http://bonnfrua.blogspot.com
Postat av: Cissa

Jag fick en hyacint som började slå ut i morse och den ser tom värre ut än din. På ena 20 cm långa stängeln är det bara tre blommor och den andra fyra... Men de doftar underbart! :-)

2010-12-20 @ 22:36:10
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0