Kalas och Kärleksplopp

Dagens väder:
Ca -5 grader, snöfall och blåsigt. Det har kommit ett par dm snö senaste dagarna.

Så idag var den stora dagen inne. Kalaset, som Seth väntat på... Märkligt nog har jag hela tiden räknat med nio barn, men det visade sig vara tio barn. Efter en hel del huvudbry så insåg jag att jag hela tiden har glömt räkna med Seth. Som tur var hade jag extra av allt som skulle i godispåsen och så. Simon och William kom tio minuter för tidigt och det var nog tur det. Seth höll på att krypa ur skinnet i väntan på att kalaset skulle börja. Så när föräldrarna ursäktade sig för att de var tidiga var vi glada att barnen kom :)


Innan huset fylls av glada barn.


Inte så svårt att gissa temat på kalaset...

Jag lägger inte upp några bilder på barnen, eftersom jag inte har frågat föräldrarna om det går bra. Jag tror de var nöjda, för de var glada hela tiden och det var go stämning. Jag är imponerad av mig själv och av Stefan för ingen av oss är någon hejare på att underhålla denna åldersgrupp, men vi fick ihop lite lekar och skattjakt som slutade i fiskedamm där de fick sina godispåsar.

Precis när vi städat upp kom Simon, Charlotte och deras Charlie på fika. Charlie är en riktig guldklimp. Vilken söt fyramånaderskille!!! Hur charmig som helst. Det var riktigt roligt att träffa dem, det blir ju inte så ofta nu när de bor neråt Boråshållet.

Seth gillar Simon sååå mycket. De satt och byggde en legogrävskopa, som Seth fick av en av tjejerna på kalaset.
 

Han fick även ett piratpysselset, som han testade under eftermiddagen.


Sedan var det en radiostyrd bil, som skulle testas :) Katterna tittar på och är faktiskt inte särskilt rädda för den, som jag trodde de skulle va...


Senare på kvällen kom Frida och hon åkte hem för en liten stund sedan. När jag var och handlade lite tacos som vi mumsade i oss till kvällsmat hittade jag denna påse med plopp. Jag kunde inte låta bli att köpa den:

Fint va?

Nä, nu ska jag sova. Det är ju redan "imorgon" nu :) Då ska "min" kör Shalom spela upp en musikal i kyrkan. "Drömmen om jul" heter den. Återkommer om det.

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0