Sjuk igen och Fångarna på sportet.

Dagens väder:
-23 grader, sol, typ...

Natten till idag var den längsta detta år, så nu ska det bara bli ljusare :) Jag gillar iof när det är lite mörkt så man får tända ljus och så, men det blir skönt när det inte är mörkt redan 15:30.

Ja, vad har hänt härhemma då? Jo, imorse vaknade Stefan med feber - IGEN. Det verkar vara så att när det närmar sig jul så är han sjuk. Trist. Han var till läkare idag och de tog massor av prover, eftersom det bara är några veckor sedan han hade feber. Dem får han svar på om några veckor. I övrigt hittade de inget fel. Det är virus...
Seth och Stefan är lediga imorgon så jag ringde försäkringskassan och frågade om jag kan vabba då (vi har inte varit i denna situation förut vad jag minns utan alltid när Stefan eller jag varit sjuka så har ju Seth varit hos sin dagmamma, eller så har vi fått fixa det ändå). Det är iaf så att jag kan vabba när Stefan nu är sjuk på sin lediga dag. Skönt det. Han är riktigt risig och det känns såååååååå TRIST inför jul. Hoppas han mår bättre imorgon då vi åker hem till mamma och pappa. För två år sedan, då vi firade jul hos mamma och pappa senast, hade Stefan fått en dunderkur med penicilin, vilket slog ut hans mage totalt och gjorde så att han fick vuxenkolik, som gjorde honom rätt så dålig hela julhelgen... Tycker han ska få vara frisk denna jul! 
Underbara Victor ska bo i vårt hus, så det står inte tomt och katterna har sällskap över helgen.

Nu till tågtårtan som jag var uppe i ottan och garnerade. Resultatet blev:

Man kan ju göra som man vill med hjul, räls och garnering, men såhär blev denna.

När vi kom hem igår bakade Seth och jag lite mer pepparkakor. Det är väldans mysigt att göra sånt med honom.




Idag mötte jag denna mysiga syn:

Frodo, Gandalf och ljusstaken. De är väldigt goa våra katter.

Jag tog på lite nagellack ikväll och då ville Seth också ha det, förstås :):

Ha ha... sötnos! (Nagellacket torkar under tiden han tittar på bolli...)

När jag lagade mat idag, hörde jag Seth ropa som en galning:
"Mamma, fångarna på sportet är på lördag!!!" Ja, det gillade han ju förra gången det gick, så på lördag - som är hans födelsedag - så får han vara uppe och titta på det om han orkar. Fångarna på sportet... ha ha.

Ja, nu ska jag titta på Filip och Fredrik som tävlar mot Stefan Holm. Det är riktigt roligt. Stefan Holm är grymt bra!

Håll tummarna och be en bön att vi är friska allihopa imorgon så vi kan åka hem till mamma och pappa tillsammans.

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0