Jag ska bara Alfons Åberg

Igår hade Seth svårt att somna på kvällen. Kan bero på att han sov någon timma på dagen, vilket han inte gör förutom när han är sjuk, som han är nu... Han ropade flera gånger: PAPPA!!!! Stefan gick upp och frågade vad han ville. Hans svar blev:

"Jag haj ett stort pjoblem!!!" "Vaddå?" frågade Stefan. "Det här," svarade Seth och pekade på en stor hög med leksaksbilar som låg bredvid honom i sängen, vilka han fått lov att ha där efter lite tjat från honom. (Han sover i vår säng nu, eftersom han är sjuk.) Stefan plockade undan leksaksbilarna och sa godnatt igen.

Efter en liten stund hördes det igen PAPPA!!!!
Stefan gick än en gång upp till honom och detta är vad han fick höra:

"Vet du vad min tanke sägej mig i mitt huve? Att den där medicinen som du köpte äj så god." Här syftar han på penicilinet, som vi fått truga i honom med mutor av godis och grejer efter varje gång han tar den....

Han ropade fler gånger, men då var det att han var törstig och att han, katterna - som höll honom sällskap - och kossan - hans gosedjur - inte ville vara ensamna något mer. Till slut somnade han nöjd och tillfreds.

Han är ju så go!!!

På tal om något helt annat... Har ni sett gatukonstverk i 3 D någon gång? Fick bl a dessa bilder på ett mail igår. Det är så coolt. Denna kille målar på gatusten så man ser målningen i 3D. Hur häftigt som helst!!!






Man ser ju gatstenarnas skarvar...

Dagens citat:
På sommaren vill jag inte gå och lägga mig. Jan kan inte sova för att det drar från fönstret så mina ögon blåser upp hela tiden." Synne 7 år.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Åh Seth...vilka underbara tankar han har ;o) Man blir så glad!!



Hoppas ni piggar på er snart.



Saknar er! Kram Lovisa

2010-02-19 @ 21:15:13
Postat av: Monika

Vilka läckra målningar!

2010-02-19 @ 23:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0