Storebror

Jag är så glad!! Idag åkte jag till Örebro utan att må kräkilla!!! Det gick jättebra att köra hit. Jag hade bullat upp med vindruvor, dricka, mackor, skorpor osv osv =). Varför är jag i Örebro då? Jo, Stefan åkte till Åre i morse med ett stort gäng ungdomar och han ska vara borta i en vecka. Med tanke på hur jag mår fixar jag inte att vara ensam hemma med Seth i en hel vecka. Mamma och pappa är barnvakter till brorsans barn denna helg och därför åkte Seth och jag hit idag och så följer vi med mamma och pappa hem imorgon. Om jag inte kan köra bil så kan ju mamma eller pappa köra min bil. Perfekt. Mamma är ju hemma på dagarna och kan hjälpa mig med Seth och ge mig frukost på sängen osv... Känns konstigt att snylta på mamma på det sättet, men jag vet inte vad annat jag kan göra... Hur vi tar oss hem är fortfarande en gåta, men om jag orkar kan jag ju åka halva vägen och stanna till och sova i Örebro och sedan åka resten dagen efter, eller så får helt enkelt Stefan ta tåget till mamma och pappa och hämta oss. Vi får se hur det går helt enkelt.
Är så glad och tacksam att jag kan åka hem till mamma och pappa såhär när Stefan är borta eftersom jag är så handikappad just nu.

Ett par veckor innan vi förstod och fick veta att vi är med barn gick Seth omkring och sa hela tiden "Jag ska få en lillasyster". "Nej", sa jag. "Det ska du inte." "Jo", svarade han. Så höll han på flera flera gånger, så jag fick säga till hans dagmamma och några andra att det inte stämde. Ha ha. Tji fick jag. Det stämmer ju, förutom att vi inte vet om det blir en lillasyster eller lillebror. Han blev jätteglad när vi berättade för honom att han ska bli storebror. Han är helt övertygad om att det blir en lillasyster och när vi säger att det kan ju bli en lillebror också, så säger han bara "nä, jag vill ha en lillasyster". Ha ha. Han är så underbar denna lilla kille!

By the way: HEJA PETER JÖBACK!!! Han är ju så bra!

Kommentarer
Postat av: Svågern

Nåja.

Jöback må va bra - men inte va hans låt så bra som allt förhandssnack hade fått en att tro...



...och förresten, grattis igen, så här lite mer offentligt.

2010-03-01 @ 07:20:05
URL: http://metalpastor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0