Gott nytt år 2010!!!!

Jaha nu har ett nytt år börjat. Undrar hur detta år kommer gestalta sig. Visst är det häftigt att ha framtiden som ett oskrivet blad!?

Jag kanske verkar överdrivet positiv, men jag vill faktiskt se det som är positivt i livet. Ibland är jag naturligtvis nere och har tuffa tider, så är det att vara människa. Jag gillar dock att se det som fungerar istället för det som inte fungerar - oftast.

Jag har suttit och klurat på lite olika saker jag tyckt varit bra/bäst under 2009:
* Film: Män som hatar kvinnor och Flickan som lekte med elden. (Twilight ligger också bra till.)
* Bok: Hm... inte så lätt, finns så många. Triologin om nycklarna av Norah Roberts får det nog bli...
* Artist: Blir som de flesta åren, Peter Jöback. Han håller genom alla år =)
* Semester: Oh, mycket var så bra, men dagen på Liseberg med Malin och Olof på vår gemensamma bröllopsdag ligger riktigt högt upp på listan.
* Sång: Mmm, finns så många bra, men Roberts "Se såret i Hans hand" är en stor favorit.
* Radiokanal: Mix Megapol och Äntligen morgon.
* Tv-serie: CSI Miami
* Skådespelare: James McAvoy
* Fått kontakt med en gammal vän igen.
* Stefan och jag har det riktigt bra tillsammans.
* Jag börjar vänja mig vid att vara pastorsfru.
* Jag har börjat leda kören Shalom.
* Alla vänner runt om i Sverige som visar och ger kärlek, stöd och uppmuntran.

Det negativa med 2009 var nog att jag hade magsjuka två gånger under samma år! Äckelsjukdom. Det var också att Seth var sjuk mycket och Stefan haft så mycket värk. Dödsfall i församlingen och familjen har också varit på den negativa sidan.

Det jag önskar inför 2010 är framförallt hälsa till mina nära och kära! Jag hoppas även att jag får vara till välsignelse för andra människor runt omkring.

Igår på nyårsafton var jag med Marcus och Lovisa på en liten nyårsfest med tre andra familjer. Det var trevligt. Micke och Ann-Sofie som vi var hos välkomnade oss med öppna armar. De hade fixat jättebra för barnen med fyrverkerier och skattjakt och film. Seth somnade efter 22 och sov tills vi åkte hem till Mosås igen. Barnen var faktiskt jätteduktiga och hade roligt och bråkade inte med varandra. När vi är borta sådär är jag så stolt över Seth. De enda han kände av barnen var Hugo och Alva, men han finner sig och är frimodig ändå. Idag är barnen jätte trötta och det gnälls lite här och där, men det är ju inte så konstigt. Därför har vi haft en lugn dag med fika framför brasan och tittat på Ice age 3. 


Fika framför brasan.


Ice age 3 och godis till barnen.



Obligatoriskt kort på Lovisa och mig igår, nyårsafton =)


Seth och jag tittar på fyrverkerierna som man hade ordnat till barnen.


Gott nytt år!!!! (Oh, vad vi saknade Stefan! Är glad att jag fick fira med Marcus och Lovisa och deras vänner.)


Barnen somnade snällt runt 22 =)


När vi kom hem runt 01 så somnade Seth om nästan direkt. Det sista han sa till mig innan han somnade var: "Mamma, du är så fin." Oh, vilken underbar kille jag har!!

Jag vill önska er alla Guds välsignelse och hoppas att ni får ett fint 2010!

Dagens barncitat:
"När man blir kär kan man inte tänka klart."

John, 3 år


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är nog som det ska vara.

Framtiden på ett oskrivet blad.

Vad mysigt ni verkar ha det

VI ÖNSKAR ER

ETT GOTT NYTT ÅR

Från MOBY`T

2010-01-01 @ 17:33:24
Postat av: designhappens

Önskar dig och din familj ett riktigt välsignat år! tack för inspirerande blogg att läsa , ser fram emot 2010/ Maria

2010-01-01 @ 17:55:33
URL: http://designhappens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0