Nyklippt, bland annat

Idag blev det äntligen av att Seth blev klippt. Han var i stort behov av just detta.
Här är resultatet (Jag inser att det inte syns så jättebra...):




Denna söta, underbara pojke =)

En rättelse från förra inlägget. En av visenterna heter inte Avliden, utan Avlidas... Jag tänkte fel =) Cocce, en vän här i Avesta, skrev lite om visenterna i en kommentar i förra inlägget. Jag kopierar det så ni kan läsa för det är intressant =).

"Alla visenter som är födda i Avesta har ett namn som börjar på Av. Jag tror att Nicklas Lidströms visent heter Avlidas. Hockeyspelaren kallas ju för "Lidas". Visst är det ordentligt stora urtidsdjur. Tjurarna fanns vilda i Sverige fram till slutet av vikingatiden, men inte norr om skogarna i Tiveden och Kolmården. Tjurarna kan väga upp till 950 kg."

Ibland önskar jag att jag var en katt =) Ha ha. De har det ju så skönt. Kolla bara dessa två päsisar...


Gandalf


Frodo

Imorgon ska jag börja jobba 25%. Hoppas det går bra. Jag har fortfarande riktigt ont efter operationen och får gå på stark smärtlindring. Samtidigt ska det bli skönt att komma igång med vardagen igen. Tyvärr känner jag inte att jag kommit ifatt mig själv, eller vad man ska säga. Sedan förlossningen har det varit något hela tiden och jag har inte mått bra fysiskt mer än två dagar sammanlagt. Egentligen skulle jag vilja ha en vecka till hemma när jag mår bra fysiskt, så att jag får komma ifatt mig själv. Förstår ni hur jag menar? Men, som sagt, det känns också bra att börja jobba och få träffa mina arbetskamrater och komma igång med det jobb som jag älskar att gå till. Det är blandade känslor... Hoppas det kommer gå bra i alla fall.

Snart är det midsommar! Härligt va?!
För mig har maj och det av juni som gått, varit en enda suddig tid. Jag kan inte förstå att det redan är sommar. Tänk, jag har ju varit avkopplad från det mesta av mitt vardagliga liv sedan 1/2, eftersom jag mådde så dåligt när jag var gravid och sedan avbröts graviditeten och med allt som följt på detta... Kan inte förstå att det nu är sommar. Var tog dessa månader vägen? Tur att jag har bloggen, så jag kan gå tillbaka och kolla då och då ;o)

Oh, höll på att glömma... Vill ju berätta att min fina bror (galna bror???) sprang Stockholm maraton i lördags. Han är ju så rolig. Helt plötsligt kan han få för sig att göra en sån sak och börjar träna och ladda upp... och sedan genomföra det med bra resultat, dessutom. Jag tycker iaf att det var riktigt bra resutlat! Han sprang på dryga 4 timmar. Wow! Vilken prestation!!! Jag är en stolt lillasyster idag =)

Hoppas du har en skön kväll!

Kramar


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hihi...ja nog är han lite galen din bror tillika min kära man :o) Han säger dig fortfarande vara "hög" på upplevelsen...men även öm och stel i ben och leder...hihi! Han är ju inte tonåring längre ;o)



Hoppas det går bra för dig att börja jobba...skönt att mjukstarta på 25% Så du får en möjlighet att känna efter hur mycket du orkar och klarar av.



Kram på dig!!

2010-06-07 @ 21:02:26
Postat av: Johanna

Lycka till med jobbandet!

Postat av: Mummen

Lycka till med jobbet säger jag oxå. Hoppas det funkar bra och att du kan "hitta"dej själv .

Kissarna är ju bara för söta för att inte tala om er lille plutt.

Kram

2010-06-08 @ 08:49:11
URL: http://mummen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0