Skön dag

Hej igen
Idag har jag faktiskt mått ganska bra på eftermiddagen. Jag var så glad att jag inte mådde kräkilla HELA tiden så jag gick och nynnade på en gammal söndagsskolesång där början är såhär: "Jag är så lycklig och jag är så glad..." Så sjöng jag ju för att jag kände mig så glad att jag mådde lite bättre. Fortsättningen är såhär: "...för jag har bakat? med mormor idag. Jag älskar mormor och hon älskar mig, det vill jag gärna berätta för dig. Jag är så lycklig och jag är så glad, för jag har pratat med Jesus idag. Jag älskar Jesus och han älskar mig, det vill jag gärna berätta för dig." (Det finns fler verser om att man gjort olika saker med mamma, pappa osv...) Vad komiskt det är att man får en låt på hjärnan sådär. Den har jag ju inte sjungit på säkert 24 år och den har ju inget att göra med vad jag gjort idag förutom att jag kände mig lycklig och glad =)

Therese, en kompis här i Avesta, har frågat flera gånger de senaste veckorna om hon ska komma förbi och hålla mig sällskap lite, men jag har inte orkat så jag har sagt nej. Men så idag kände jag att det nog skulle gå och solen sken och det var så fint ute så hon kom förbi och vi tog en kort promenad. Vad skönt det var att komma ut!!! Har ju legat inne i flera veckor. Det var komiskt när jag tog på mig jackan, den gick att knäppa fortfarande, men skärpet fick jag knäppa på yttersta hålet istället för tredje eller fjärde. Magen har verkligen växt!! 


Fin OS mössa jag har va?? Mamma har virkat den och den dök upp på posten idag =) Jag blev så glad!


Visst har vi en härlig vy när man kommer ca 50 meter från vårt hus?


Här är vårt bostadsområde. Vi bor perfekt. Ett lugnt villaområde som ligger precis i slutet av stan så efter husen kommer bara åkrar och lite enstaka hus. Härligt.

När jag la Seth ikväll hoppade naturligtvis Frodo upp hos honom och kurade ihop sig precis vid Seths huvud. Det ser så härligt ut.


När jag hade stängt dörren hörde jag Seth ropa: MAMMA!!! Jag gick in till honom och han sa: "men mamma, du glömde sjunga ängeln och killa mig på jyggen!" Jag brukar nämligen sjunga den här sången: "Nu i ro, slumra in allra kärasten min, låt en ängel ta din hand bort till drömmarnas land..." osv. Och samtidigt brukar jag killa honom på ryggen =) Detta verkar vara en viktig del i läggningen för honom =) Vår älskade pojke!!!

Hoppas du har en skön fredagkväll!!!

Kramar från mig!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Åh vad glad jag blir när jag läser att du har haft en bra dag :o) Det märks i dina ordval och hur du skriver :o) Vad skönt Mia!!! :o)



Kram på dig och hoppas ni får en fin fin helg! Nu ska jag och Marcus äta Sushi...hihi!!!



Kram Lovisa

2010-03-12 @ 20:34:48
Postat av: mummen

Vad skönt med en ganska skaplig dag och verkliga vänner. S-ponken är allt bra mysig.

Fina kort du tagit, fin promenadrunda.

Ha det gott. Kramisar från mum o dad

2010-03-14 @ 08:28:40
URL: http://mummen.blogspot.com
Postat av: Bonnfrua

Verkligen skönt att du "bara" mår illa... :-) Du är verkligenn en förebild Mia! att må så pestigt och ändå orka med Seth, blogg och ta en promenad.

du är en hjälte!

Kram

2010-03-14 @ 11:40:34
URL: http://bonnfrua.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0