Vasaloppet & RS-virus

Denna helg, för fyra år sedan, var första gången någonsin som jag såg ett helt Vasalopp. Jag är ju uppvuxen med att gå i kyrkan på söndagar, vilket gjort att man tittat på början av Vasaloppet och sedan gått till kyrkan och eventuellt har man kunnat se målgången, när man kommit hem.
För fyra år sedan var Seth två månader och drabbades av RS-virus, som är ett förkylningsvirus, ofarligt för vuxna och större barn, men farligt för småbarn. På torsdagskvällen lades vi in på USÖ (vi bodde i Örebro då) och låg kvar till måndag morgon. Han fick andas in ventolin, adrenalin och cortison dag som natt. Det som är farligt är att barnet inte kan syresätta blodet. Seth var alldeles blå runt munnen när vi kom in. På söndagen sa sjuksköterskan till oss att "ja, när ni kom in var det ju INTE bra"... Tur att de inte sa det till oss då, för då hade jag nog gått upp i linningen. Stefan och jag var också febriga och förkylda, så vi var isolerade på ett rum och hade tv:n som sällskap och därav kunde vi titta på hela Vasaloppet. Det var faktiskt roligt - just den biten...

Förra året var jag sjuk och kollade också på hela Vasaloppet. Och i år kollar jag också på hela. Det är så roligt. SVT är duktiga på att göra OS sändningar och Vasaloppssändningar. Jag ligger i soffan hos Marcus och Lovisa och tittar tillsammans med brorsan. Lovisa tog med sig alla tre barnen till Söndagsklubben i deras kyrka. Mamma och pappa skjutsade mig och Seth hit till Örebro igår. Tanken var att jag skulle köra själv, men de såg på mig att jag mådde väldigt dåligt och erbjöd sig att åka med mig till Örebro. Så pappa körde mig och Seth och mamma körde deras bil. Tanken är att Seth och jag ska åka från Örebro till Avesta idag och jag hoppas innerligt att det kommer gå bra. Vi längtar ju hem till Stefan, som kom hem igårkväll...

Nä nu ska jag koncentrera mig på vad som händer på TV =)

Kramar


Kommentarer
Postat av: Bonnfrua

Jag var också hemma idag med barnen. Feber och förkylda näsor satte stopp för kyrkbesök, men just idag var det trevligt att kunna slötitta på wasaloppet... dubbel svensk seger! Både herrar och damer. Och jag håller med: SVT är duktiga på sport!

2010-03-07 @ 13:45:36
URL: http://bonnfrua.blogspot.com
Postat av: designhappens

Missade starten då det strulade med tv i vardagsrummet och det sov folk i alla andra rum med tv :). Sen missade jag målgången då jag var ledare på Söndax. Pratade budord och regler och lekte kuragömma med de underbara ungarna istället. Men får jag chansen tittar jag gärna annars. Tycker att man får med lite stämning även om det är via Tv apparaten. Har nog en dröm om att åka men med tanke på att jag inte stått på längskidor på typ 30 år får jag nog satsa på att följa det via tv. Olustigt med RS virus och små barn. Just nu är RS fallen många, en sen start på säsongen. Hoppas det klingar av snart. kram Maria

2010-03-07 @ 19:20:51
URL: http://designhappens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0