Komplikation

Inatt började jag blöda väldigt mycket och ringde därför till avdelningen jag låg inne på förra veckan. Jag fick en snabb tid och träffade en underbar läkare. Tyvärr finns det "grejer" kvar inne i livmodern. Man kan inte se vad det är på ultraljudet utan bara att det är något. Detta gör att jag har en infektion i kroppen, med feber och värk så det är ju inte konstigt att jag har mått dåligt sedan förlossningen. Nu har jag fått en rejäl dos med antibiotika (två sorter) och en behandling som ska få ut resterna. Om jag inte får ut det, så måste jag sövas så att de kan få ut det på annat sätt. Jag hoppas verkligen att denna behandling (jag går inte in på detaljer, men det är inte trevligt och gör ont...) för annars måste jag ju läggas in och gå igenom värre behandling. Det känns grymt trist detta... De erbjöd att jag kunde läggas in idag också för behandlingen, men jag fick även vara hemma om jag ville, så jag valde det. Jag har smärtstillande med mig hem.
Vi är alltså kvar i Kisa än, men hoppas jag mår såpass bra att vi kan åka hem i helgen. Victor trivs i och för sig i vårt hus =) och vi trivs att vara här, men vi börjar längta hem.

Trots att det känns tungt nu på så många olika plan så är verkligen Seth en glädje. Jag vet att jag tjatar om detta, men han är helt fantastisk. Vi märker på honom att han påverkas av hela situationen, förstås, men han är så fantastisk med sin humor och sina upptåg. Idag upptäckte han att mormor och morfar har en liten sats med skruvmejslar och den har han använt mycket idag. Skruva, jobba och hjälpa till, det är det bästa som finns.

Mormor har tagit korten

Satsen med skruvmejslar... han sover med dem bredvid sig ikväll. Självklart med locket på och vi flyttar på dem när vi lägger oss.


Hjälper mormor att klippa ner rosorna =)

Vi får se hur natten blir inatt... Förhoppningsvis är allt över och bra imorgon, i alla fall fysiskt.

Kommentarer
Postat av: Mollmyrs

Vi tänker på er! Tack för din raka och öppna blogg, den får oss att vara extra tacksamma för var dag som går.. Kram till er!

2010-05-10 @ 21:23:24
Postat av: Jenny

Jag beklagar... blir helt stum. Har inte läst på ett par veckor och möttes nu av rubriken komplikationer och har läst ikapp. Det är svårt att föreställa sig som du skrev att ha barnet i 18 veckor och längta för att sedan inte få ha det hos sig! Tårarna rinner... Ta hand om varandra och fina Seth, han verkar helt underbar!

En stor kram från oss!

2010-05-10 @ 21:48:51
URL: http://www.ebifamiljen.se
Postat av: Lina

Men kära nån...hur mycket ska ni orka..Hoppas nu verkligen att det går smärtfritt och att du får börja må bättre fysiskt snart. Åh, jag skulle så gärna vilja krama om dig och tala om att du är värdefull och en väldigt fin vän! Ta hand om dig nu! STORA KRAMAR Lina

2010-05-10 @ 22:04:30
URL: http://www.homebylina.blogspot.com
Postat av: Anita

Nu får det vara nog med lidande för er tycker jag.



Så fin Seth är. Han är lik er båda.



Anita

2010-05-10 @ 22:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0