Trädgården

Tänkte visa lite vad vi gjort de senaste dagarna. Jag har egentligen aldrig haft något intresse i att "påta" i trädgården, som man säger hemma i Kisa. Alltså trädgårdsarbete. Men nu har jag gått och lurat på vad jag vill göra och har därför fått lite rabatter och sånt gjort.

Häromdagen klippte Stefan gräset för första gången i år och Seth satt med sina öronskydd och lekte i sandlådan.


Runt det lilla trädet jag fick i examenspresent av mamma och pappa förra året, har jag gjort en liten rabatt.

Jag tyckte det var roligt att använda mig av rören i år igen, men nu som en del av rabatten.

Jag har även gjort en liten liten rabatt vid Seths stuga.


En granne gav mig idén att använda Seths gamla, lilla sandlåda och fylla den med jord och så i den. Eftersom jag vill så lite morötter och sallad, gjorde jag som hon föreslog. Det blir nog bra. Det som syns är jordgubbsplantor som jag köpte i Örebro. Mmmm, hoppas det blir några jordgubbar =)


På vår trapp står detta:

På den vita stenen står det Welcome


Den syns inte så bra, men vi har hängt denna fina droppe med ett ljus i, i köket. Fint!

I morse såg Frodo ut såhär.

Visst är hon härlig!?

Jag har haft en dålig dag idag igen, men Lina kom förbi med GODA kakor (hon är sååå duktig på att baka) och vi satt och pratade om allt och inget och det var så skönt! Helst ville jag stanna i sängen hela dagen, men har varit ute i trädgården och fixat lite och fikat med Lina och det var bra.

"Your out of my life, it cuts me like a knife. I´m wounded and it hurts..." 


Kommentarer
Postat av: mummen

Vad fint det har blivit i trädgården och trappan, du kan allt "påta" så det blir bra och gröna fingrar har du också fått.

Hoppas du får en bättre dag i morron.

Kramisar

2010-05-19 @ 20:15:57
URL: http://mummen.blogspot.com
Postat av: Lina

Det var såå roligt och träffas idag, få surra lite och fika tillsammans. Kommer snart igen :o) Love you! KRAM

2010-05-19 @ 20:49:01
URL: http://www.homebylina.blogspot.com
Postat av: Jenny

Åh vad mycket du fixat och va fint det blev! Härligt att du har goa människor omkring dig som kommer förbi med lite fika och prat. Det låter som precis rätt sak att göra. Hoppas då mår bättre i morgon. Kram kram Jenny

2010-05-19 @ 21:27:41
URL: http://www.ebifamiljen.se
Postat av: Åsa

De dagar när man verkligen bara vill dra täcket över huvudet är det en bra ide att knalla ut och påta eller nåt i trädgården. På ngt sätt så har det en helande inverkan... samtidigt som du har fått det jättefint i rabatter och trappan!

Då får ögat ngt att njuta av och själen får lite ro, en sekund kasnke iaf.

Kram!

2010-05-20 @ 08:27:42
Postat av: Marie Breskic

Jättefint!

2010-05-20 @ 18:25:07
URL: http://mariebreskic.blogspot.com/
Postat av: charlotte

Hej, tårarna rinner när man läser din blog, men måste säga att du fått mycket gjort i trädgården. Det kan du verkligen vara stolt över. Det krävs en hel del kreaktivitet och inspiration att göra de du har gjort...suuuper!!! kramar!!

2010-05-23 @ 09:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0