Dikter

Idag är ytterligare en dag då jag känner mig tom, när jag nu ska blogga... Vad ska jag skriva om? Vad har jag att berätta om? Tja, inte något särskilt faktiskt. Idag har jag inte fått mycket gjort för kroppen och själen har varit tunga... Men uteplatsen blev färdigstädad och iordninggjord. Tack och lov kom Lina hit med barnen på eftermiddagen och det var härligt. Hon hade med sig fikat och efter jobbet kom Lennart också och bjöd på middag. Lyx va? Vi fick sällskap och blev bjudna på fika och middag. Det är så skönt med dem... Vi skrattar alltid ihop och det gjorde vi idag också och hade roligt. Det var precis vad vi behövde =)

Jag har hittat en sida med massor av dikter till mammor som förlorat ett barn. Några dikter är skrivna som om det är barnet som skriver till mamman från himlen. Jag älskar dem. Här kommer ett par av dem:

"Gråt ej mera min mamma
livet hos dig blir kanske aldrig detsamma
men låt mitt minne
bli kärlekens ljus!
Låt det alltid lysa i ert hus!

Tiden är kort, det har jag visat,
lev i värme och ljus, låt inget bli nedisat!
-Det är min gåva till er. Låt aldrig mer
mörker och smärta få övertag!
Gläds istället åt var dag."

Och här är en till:

"Var inte ledsen lilla mamma
jag var tvungen att gå.
När de klippte banden
orkade inte mitt hjärta att slå.

Älskade pappa,
mitt liv blev så kort.
Ta hand om varandra,
när jag flyger bort.

Jag vet att ni gråter
och det finns ingen tröst,
men lyssna till era hjärtan
och ni kommer höra min röst.

Jag finns inte bland er,
men jag finns ändå
Jag hör era böner
och älskar er så."




Det är så fantastiskt att vi har Seth. Han är en underbar grabb. När vi hade lite fredagsmys ikväll låg han i mitt knä och åt godis och var så glad och pratade och pratade. Han är en grabb med mycket känslor och oftast är han glad så att han hoppar fram och pratar och pratar och pratar. Ibland är han ledsen och då syns det på hela honom, precis som det syns när han är arg eller glad. Han är en sån glädje för oss. Hans glädje smittar av sig och hans funderingar är så sköna. Ofta kommer det små funderingar kring Silas, himlen och dinosaurier och det gör allt så naturligt och det är ju så det ska vara.

Nu ska jag läsa min Nora Roberts bok, vilken i ordningen det är vet jag inte, men de är så härligt IQ befriade =)

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack själv för idag, kändes så skönt att få prata med dig om allt och inget...gör det gärna igen! Ta hand om dig vännen! KRAM Lina

ps. jag läste den sista dikten för Lennart och både han och jag fick tårar i ögonen, så fin och tänkvärd dikt....

2010-05-21 @ 21:51:57
URL: http://www.homebylina.blogspot.com
Postat av: Jenny

Dikterna var fantastiska, jag blev tårögd... Tänker ofta på er och undrar hur ni har det. Vilken otroligt fin ängel, är det ett halssmycke?

Kramar Jenny

2010-05-21 @ 22:05:24
URL: http://www.ebifamiljen.se
Postat av: karolin, min blogg och jag

Jättefina dikter, som passar så bra.

2010-05-24 @ 13:16:45
URL: http://omunkavlad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0