Pepparkakor och tomtegröt

Jahapp, en hel del bilder blir det idag också. Mammas kamera är så rolig =)

Idag när jag kom hem åt vi tomtegröt, bakade vi pepparkakor, lussebullar och byggde pepparkakshus. Myseftermiddag med andra ord och självklart lyssnade vi på Steven Curtis Chapmans julskiva när vi bakade. LOVELY!!!

Mamma tog ett roligt kort på Frodo idag. Det är nämligen så att katterna har varsin magnet runt halsen, eftersom det är en annan katt som stryker omkring hos oss och vi vill inte ha in den. Magneterna gör att bara våra katter kommer in genom luckan. Idag fastnade ett lock på hennes magnet och det ser så roligt ut! Stackars kissen...


Katt, magnet och lock...
Seth och ett stort flygplan och ljuset lyser fortfarande i ljuslyktan.


Pepparkakshuset byggs och blir färdigt. Legogubbarna har nu fått ett nytt hem =)


På plåten längst upp har Seth gjort alla pepparkakor. Duktig tycker jag.
Lussebullarna har han också gjort.
Burken med en ängel är min och den mindre burken är Seths =)


Mamma och Seth tittar på Madagaskar, samtidigt som jag pysslar och juldekorerar adventsljus...

Kommer på mig själv med att vara en sån mamma, som är så stolt och visar bilder på bullar och kakor som Seth bakat. När man blir förälder blir man sådär stolt och så. Jag trodde nog aldrig jag skulle bli en sån förälder, men det är jag =) Det är inte mycket att göra något åt ha ha.

Nu ska jag nog gå och lägga mig snart för jag är trött och det är visst mamma också...
Ha det så gott min vän!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, har ni redan gjort pepparkakshur! Vad sugen jag blev på att göra det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0