Tomhet och snö

Idag känner jag... tomhet.
Vaknade i stort sett med den känslan idag. Har nog helt enkelt en sorgedag idag. Kan inte förklara det på något annat sätt... Har tänkt mycket på Silas idag och den saknad jag känner efter honom. Det kommer såna dagar för mig då och då och idag är alltså en sån. Det är ingen särskild anledning utan det är nog såhär det kommer vara för mig. Jag tror att helgen - Allhelgona - som var påverkar mig också. Jag hade så gärna velat tända ett ljus hos Silas, men det var för långt att åka till honom...
Idag ger den här sången mig tröst...

"Håll mitt hjärta Håll min själ
Lägg mitt huvud i ditt knä
Säg att du menar
och vill mig väl
Håll mitt hjärta Håll min själ

Som jag väntat alla år
Du kan läka mina sår
Ta mina händer och gör mig hel
Ta mitt hjärta
Ta min själ

Håll mitt hjärta Håll min själ
Låt mig bara stanna här
Så allt jag ber dig allt jag begär
Håll mitt hjärta Håll min själ"

Björn Skifs

Nu till något helt annat... Idag är det tisdag, vilket innebär springträning för Seth. Som du nog har märkt har det snöat lite idag. Jag funderade ett tag på att ställa in (Stefan jobbar ikväll och kunde inte ta med Seth) eftersom jag inte kände för att stå ute i snöoväder. Men jag kom på bättre tankar. Seth ville ju åka och det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder... ja, du vet. =)
Så vi klädde oss varmt och åkte iväg. Det var förvånandsvärt många barn där, trots vädret. Jag försökte ta ett kort på Igelkottarna, som Seths grupp heter, men snön tog fokuset i kameran, men jag tror bilden förmedlar lite av känslan där:

Barnen var glada och kastade snö på varandra och ledarna =)
Såhär såg det ut när vi kom hem igen.

Ja, då var denna vinters första snö här. Jag älskar det!!! Nu får jag spela julsånger! HA HA. Dessutom gillar jag snö!

Det var rejält halt när jag åkte hem, så ta det lugnt på vägarna imorgon när du är ute och åker!!!

Många kramar

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hej vännen!



Usch, ingen rolig känsla att vakna till. Hoppas det kändes bättre sen. Det ser ju ut som att ni hade det supermysigt på springträningen ;o) Härligt med all snö!!



Sköt om dig och kom ihåg att det är okej att sörja och må dåligt. Håll det inte inom dig!!



Kram på dig

2010-11-10 @ 10:42:43
Postat av: Lina

Hej vännen! Hoppas du mår bättre idag....Tänkte på dig igår att du nu ska få börja lyssna på julmusik eftersom snön så fint faller ned :o) Själv har man ju typ lyssnat i ca 2veckors tid, allt för att komma i stämning när jag målat hästar! Var så längesedan vi sågs nu, har det JÄTTE-INTENSIVT nu med att få ordning allt till nästa helgs marknad, men SEN kommer jag pusta ut och njuta av advent och allt som hör till, vad sägs om adventsfika :o) Ha en bra dag! KRAM Lina

2010-11-10 @ 13:44:33
URL: http://www.homebylina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0