Seths funderingar, ambulans och ballong.

Några olika grejer Seth har pratat om de senaste dagarna:

"Mamma, vet du varför snoppen sitter fast?"
"Eh... nä?" (något konfunderad över denna fråga.)
"Jo, för annars trillar den ner i toaletten när man kissar."

Han har även pratat om att han är kär... Han är kär i en tjej i dagmammagruppen. För hon är så söt, fin, rolig, snäll och gullig. =) Ögonen riktigt glittrar när han pratar om henne =) Han är för go vår son.

Han har även pratat om vad han vill jobba med när han blir stor. Jo, han vill jobba med traktorer och på dem ska det vara skopor och han ska kunna stå i en skopa och jobba om det behövs =) Han vill även jobba med brandbilar och kanske också på cirkus, men nä, cirkus vill han nog inte jobba med, det vill han bara titta på istället.

Det är så roligt med barns funderingar och Seth har många och han pratar ju konstant dessutom så det kommer några riktiga blänkare varje dag =)

Idag åkte vi ner till "stan", eftersom man bjöd på fika och att titta på/i en ambulans vid biblioteket. Spännande förstås =) Efter det gick vi en sväng på gågatan och där hade Alliansen familjejippo idag också. En clown stod och gjorde figurer av ballonger. Seth ville ha ett svärd, vilket han också fick. Det bjöds även på kakbuffé, vilket vi moffade i oss =)


Ambulans och ballongsvärd. (Bilderna är tagna med Stefans mobil, så det är inte så bra kvalité, tyvärr.)

När vi kom hem mådde jag inge vidare så jag tog tempen och det visade sig att jag har feber. Skrutt också. Jag som skulle gå på bio med Lina ikväll och titta på "Salt". Men det får bli en annan gång =( Igår mådde jag bättre och trodde jag skulle bli helt frisk, snabbt... men så blev det visst inte denna gång.

Och så till sist Dagens riktigt ogilla:
Våra knäppa katter, som på fyra nätter har tagit in fyra döda möss och lekt med dem... Störd nattsömn och äckligt att ta hand om död mus. BLÄ.

Hoppas att du har en bra lördag!
Jag tycker jag har det bra! Jag har fått vara med båda mina killar hela dagen och det är inte ofta vi har det så =)
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0