Barbeque

Idag var vi bjudna på äkta, amerikansk barbeque! Wow, vad gott!!!

Dagen började sisådär. Både Seth och jag var hängiga. Jag med min mage, som antagligen beror på sömnbrist den senaste månaden och Seth pga för mycket sol. Vi spenderade förmiddagen i gillestugan, där det är svalt och skönt, så vi piggnade till efter ett par timmar. Så framåt eftermiddagen åkte vi till våra vänner Therese, Curtis, Jacob och William. Vi har länge pratat om att det skulle vara roligt att ha en riktig barbeque på amerikanskt vis. Eftersom Curtis är just amerikan så fixade han iordning detta för oss. Jag måste säga att det var helt fantastiskt! Jag blev så besviken att jag blev mätt så fort... jag ville ju äta mer, men det gick inte. Eftermiddagen avslutades med en Sallytårta, den godaste tårtan som finns! Therese jobbar på Centrumkonditorn här i Avesta och fick med sig en sådan tårta hem. Mmmm smaskens! Så trots att dagen började med att inte må så bra, så har vi haft en fantastisk dag idag med. Solsken, vänner och god mat. Helt underbart.


De har en stor snäll hund, Bob.


Grillmästaren.


Barnen...


Vi vuxna, minus Curtis som tog kortet.

Nu är det bara att ladda inför en ny vecka. Det har varit sååå skönt att vara ledig fyra dagar!! Nu kommer vardagen igen och det är ju inte fy skam det heller. Men vardagen blir lättare när man får såna här helger då och då.
Jag hoppas att du också haft en bra påsk! Och jag önskar dig en bra vecka!

Kommentarer
Postat av: Skrivmoster

Nu har jag "tittat" och läst igenom er Påsk! Den har varit varierad kan man säga... och detta härliga väder! Underbart med barnen som är fulla av liv och sjunger om "Happy new year" till påsk!!



God mat och vilken grillfest sen!



Korset i kyrkan var fantastiskt vackert och den bilden spar jag inom mig också!

Ha en härlig vecka när vardagen nu är åter!

Kramar!

2011-04-26 @ 09:55:19
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0