Blond katt

Idag kom jag hem sent. Jag åkte direkt till kyrkan från jobbet, eftersom jag skulle på en träff där. När jag kom hem möttes jag av tystnad... Pojkarna satt i källaren och spelade tv-spel :D. Jag försökte ta kort på dem, men de såg så koncentrerade ut, så jag bad dem le. Detta blev resulatet:


Det gick väl sådär va???
De turades om att spela. Kortet är taget med min telefon, så kvalitén är inget vidare idag heller...

När jag lagt Seth stod Stefan och jag i köket och pratade. Plötsligt såg vi Gandalf komma spatserande på taket... Eh... varför då??? Hur har hon kommit upp där??


Vi brukar skämta om att Gandlaf är rätt så "blond". Hoppas ingen blond människa tar illa upp nu. Stefan säger ibland att jag är blond i hjärtat, även om jag inte är det i håret :) Jag hoppas ni förstår glimten i ögat i denna benämning. Gandalf ger faktiskt ett ganska "blont" intryck ibland, vilket hon gjorde idag när hon gick omkring på taket...


Efter lite pyssel fick Stefan tag på henne så att hon kom ner. Dumma, men otroligt härliga, katt!!

Det är roligr när nya läsare hittar hit!!! Jag vet ju att ni är några nya nu och jag vill hälsa er varmt välkomna hit!! Lämna gärna avtryck härinne så jag hittar till era bloggar också :D

Stor kram

Kommentarer
Postat av: Margit

Vilket ovanligt namn på katten..Gandlaf!! OCH vilken duktig klättrare!!!

Hon kom upp...men svårt att komma ner själv...

Våra katter har båda två..i helgen i Eskilstuna..varit längst uppe på en av bokhyllorna..

och då hlller jag andan...att dom inte ska riva ner nåt...innan dom kommer ner igen...Men dom klarade det bra..inga nerrivna saker...

Kram!!

2011-04-06 @ 00:49:19
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Skrivmoster

Katter kan väl vara lustiga! De hamnar ofta i "höga positioner" men klarar inte av att ta sig därifrån... :)

Glassmaskinsfilmen var överraskande!! Den har jag tittat på och likaså det efterföljande från OBH Nordica. Så det är en liten tävling ...?



Idag har vi snöväder... typiskt aprilväder!

Ha en fin dag! Titta gärna in hos mig för jag skriver varje dag ett par saker minst.

Kram!!

2011-04-06 @ 08:45:20
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Postat av: Elisabeth

Hej!



Jag är också en ganska ny läsare. Har dock ingen egen blogg. Är också s k pastorsfru:-). Och mamma!

2011-04-06 @ 20:46:52
Postat av: designhappens

Vi hade två katter förrut. Två systrar som hette Gullan och Maja. Gullan var inte lika söt, men jagade och var klipsk. Maja var just "blond". Söt men lite pantad. Gick in i andras hem, såg alltid lite förvirrad ut. Förstår precis vad du menar med blond katt :) Härliga personligheter men som nu är borta sen nått år tillbaka.

2011-04-07 @ 11:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0