Nässjukan

Idag började Seth prata om några små fräknar han har på sin näsa.

"Mamma, jag såg att jag har små fläckar på min näsa idag".
"Ja, det är fräknar och det tycker jag är jättefint"!
"Jasså, är det fräknar. Jag trodde det var Nässjukan..."

Hjärtat. Han är så härlig!!

Idag har jag haft en okej dag. Är riktigt trött efter ett par dåliga nätter. Dessutom är det jobbigt att börja göra avslut på mitt jobb. Jag har även funderat en hel del på en av mina klasskompisar från grundskolan. Igårkväll fick jag veta att han har dött. Troligtvis blev han mördad. Det känns så märkligt! Jag tänker framförallt på hans familj! Det finns inga ord... Jag kände inte honom som vuxen, men vi lekte ju en del när vi var små. Jag, han och en till klasskompis hade en klubb som hette DDM. Jag vet inte vad klubben egentligen gick ut på, men vi byggde kojor i skogen ovanför vårt hus. (Någon av dem rev min älskade bror, vill jag minnas :).) Vi gick i samma klass i nio år.
Ni som läser min blogg och tror att Gud hör oss när vi ber, be gärna en bön för hans familj idag.

Kommentarer
Postat av: anonym

Jag ska be Gud att han ger familjen styrka att orka gå igenom sorgen.Kram från anonym.

2011-04-13 @ 21:19:42
Postat av: mummen

Han är ju för söt, nässjukan. Vi kunde inte annat än skratta.

Vi tänker också på familjen.

Kram, kram

2011-04-14 @ 19:51:22
URL: http://mummen.blogspot.com
Postat av: Skrivmoster

Barn är så gulliga! "Nässjuka" har jag aldrig hört talas om förut... :)



Jag tar med den drabbade familjen i mina böner.

Kram och ha det gott!

2011-04-14 @ 20:02:14
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0