Mera Påsk.

Hoppas du haft en skön påsk. Ja, den är ju inte slut än... Det känns lyxigt att vara ledig imorgon också!
Vi har haft en fantastisk påsk. Faktiskt en av de bästa jag kan komma ihåg. Varmt väder, härliga barn, härliga vänner, mycket skratt och allvar, god mat osv. Lite för lite sömn bara ha ha.

Här kommer massa bilder som får visa vår påsk!

Påskafton

Efter frukost var det dags att leta påskägg.


Förväntansfulla...


Här har en hittat sitt ägg.

På förmiddagen åkte vi till "stan" en sväng. Malin behövde köpa lite grejer till deras barn och jag var tvungen att köpa shorts till Seth. Han har ju växt så mycket sen förra sommaren. När vi kom tillbaka till bilen ville han ha på sig en ny t-shirt OCH ett nytt linne. Det passade verkligen inte ihop, men men. Han var envis :)


Färgglad... "Nu är jag cool, mamma" sa han.

Vi åkte till Sala och lekplatsen i statsparken. Helt underbar lekpark.



Vi åt lunch och sedan glass till efterrätt. En stackars "granne" fick ta kortet på oss.


När vi kom hem målade barnen ägg... förstås.


Koncentreationen är hög.

Malin ville göra påskmiddagen och det sa vi ju inte nej till. Trerätters blev det. Här är förrätten.


Bröd, chevré och rostade pinjenötter. Mmmmm, smaskens!

Huvudrätt var grillad fläskfilé, hasselbackspotatis, sås och sallad.

Efterrätten:

Jordgubbsås, jordgubbar, knäckäppelpaj och glass. Jag behöver väl inte berätta att vi var ooootroligt mätta när vi ätit klart ;).


Påskdagen

Seth älskar ett barnprogram som heter Buskul. Det är barn som visar hur man kan busa med vuxna. Ett bus är att tejpa för osthyveln, vilket Seth gjorde för att busa med Stefan.
Här står han fnittrar när Stefan ska skära ost till frukostmackan.

Förra påsken tog vi ett familjekort, vilket vi gjorde idag med. Goofy families...


Jag fick höra av den vänliga Olof att jag har en röd "fyllenäsa" på kortet. Ja, jag tackar :).

Idag på förmiddagen åkte de hem till Alingsås igen. Vi gick till kyrkan, där jag var med och sjöng tillsammans med några. Efter det åt vi och vilade. Framåt eftermiddagen packade vi lite fika och gick bort till lekparken.


Vår älskade Seth.

Kommer ni ihåg kortet på vår grönyta som jag la upp förra torsdagen, alltså en vecka och några dagar sedan? Då var det bara brunt, idag ser det ut såhär:


Lite grönare!

Jag tog kort på ett kors i kyrkan idag. Det är så fint tycker jag. Det är ju därför vi firar påsk, för att Jesus dog och uppstod för oss! Helt fantastiskt!!



Seth fick se en Jesusfilm idag på påsklovskul, som barnen hade när vi vuxna var på mötet. Han tyckte den var spännande och bra och pratade om den när vi åkte hem och frågade om vi har 2:an hemma :) Oh, vad go han är!!!

Hjälp, vilket långt inlägg, men om du orkar så kommer här en liten sång av barnen, som de sjöng under påskmiddagen igår :D.



Glad fortsättning på påsken!!!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vilka underbara bilder du bjuder på :o) Vad mysigt det är att ha så goa vänner som gör en lycklig. Det är som lisa för själen <3



Kram på dig!!

2011-04-24 @ 20:57:40
Postat av: Kaela

Underbart med en påsk som är som en högsommardag tillsammans med nära och kära.

Kram!

2011-04-25 @ 14:32:50
URL: http://kaela.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0