För ett år sedan, ungefär.

Hej igen.

Jag har verkligen inte något att förtälja denna dag... Så jag härmar min fina svägerska och kollar vad som hände för ungefär ett år sedan. Förra året vid detta datum hade påsken precis passerat. Våra vänner från Alingsås; Malin, Olof, Amanda och Oliver var och hälsade på (de kommer i påsk också!!!!! Längtar!) Det var ännu mer snö förra året och vid denna tid hade den inte hunnit smälta bort, men det hade nog börjat bli ganska varmt, för det ser ut så på barnens kläder.

Förra året i början av april:


Seth, Oliver och Amanda hoppar hage.


Stefan grillar och skottar undan snö...


Barnen hjälper till att ta bort snön.

Idag:


Nu är snön nästan borta. För en vecka sedan var det fullt med snö på hela denna vy. Visst går det fort!!

Har glömt att visa lite bilder från häromdagen. När jag kommit hem från jobbet och vi ätit middag spelade vi - alla tre - "Fem myror är fler än fyra elefanterspel". Det är väldigt mysigt att göra sånt tillsammans!!!


Seth

Senare, samma kväll gav sig Stefan iväg på jobb igen. Då låg "blonda" Gandalf i lådan som Seths nya cykelhjälm legat i. Där trivdes hon kan man säga.




Vad är det med katter och lådor?

För er lite nyare läsare kan jag berätta att våra katter heter Frodo och Gandalf, från "Sagan om Ringentriologin" (Ja, vi är Tolkiennördar både Stefan och jag.) När vi köpte katterna sas det att de var killar och vi tyckte också att det såg ut som så. När de lite senare vaccinerades sa veterinären att de är tjejer. Ha ha!! Men de fick fortsätta heta sina killnamn, eftersom de redan satt sig i våra hjärnor och Seth som då var tre år hade lärt sig säga namnen :).

Jahapp, det blev rätt så mycket skrivet här, trots att jag inte hade något att säga :D

Kommentarer
Postat av: anonym

Hej,det är fina katter ni har.jag skrev i några tidigare inlägg att vi skulle köpa en sibirisk katt. Först blev det en Anael, men nu har jag och mannen bestämt oss för att ta en till katt från samma kull. Det kan ju vara skönt för den ena att ha lite sällskap. Så nu har vi tingat syrran som ska heta Galgaliel. Ha det bra. kram från anonym.

2011-04-07 @ 19:42:58
Postat av: Skrivmoster

Så skönt att er snö är borta! Här är det gott om den än fast det försvinner ju dag för dag. Många smutsiga högar... I år är påsken så sen att det lär vara snöfritt även här - om vi har tur!

Vilken söt kille han är Seth! Koncentrerad på sitt spel!



Jag har haft vårt älskade barnbarn på skype ikväll. Men hon tröttnar på att se oss via dataskärmen... och vi längtar oss halvt fördärvade! Än dröjer det innan vi åker. Nya babyn ska vara född först i mitten av maj. Vi har ca 120 mil att köra!!



Nu är det god natt härifrån! Önskar er en god natt och en ny välsignad dag! Kramar!!

2011-04-07 @ 21:37:49
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Postat av: Cissa

Haha, vår Trissan ( som var flicka fram till veterinärbesöket ) älskade barnens pyttesmå skolådor, för skor i max storlek 25, sen var de inte intressanta ;-)



Skönt att höra att det finns fler Tolkien-nördar i vårt avlånga land!



Kram!

2011-04-07 @ 22:34:03
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Cissa

Du har en award att hämta hos mig.

2011-04-08 @ 18:26:27
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Kaela

Ja jag njuter i fulla drag av att snön är borta....nu är det dags att sätta penséer.

Underbart.

Vilken fin son du har!



Kram!

2011-04-10 @ 11:45:47
URL: http://kaela.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0