Första skoldagen

Hjälpes!! Jag inser att vår pojk blivit stor. Det har gått så fort, det var ju inte länge sen han var en bebis. Ja, nu vet jag att jag låter som en sentimental tant, men det bjuder jag på ;). Det sägs ju att tiden går ännu fortare när barnet väl börjat skolan... oj oj!!!

Idag var en stor dag när han glatt tog på sig sin nyinköpta (väldigt stora) Carsryggsäck. Han poserade glatt när jag ville ta kort på honom :)




(Det spöregnade ute så jacka och paraply fick följa med.)

Han ville att jag skulle filma honom också. Jag visste inte vad han skulle säga och här är resultat:

Vår älskade söteskrutt!!!

Ja, nu undrar du kanske vad jag gjorde hemma när Seth och Stefan åkte till skolan. (En förälder skulle vara med första dagen som bara var mellan 8.30 - 10, så Stefan var med, eftersom han är ledig måndagar.) Jo, jag har känt mig hängig sedan lördagkväll med värk i kroppen, huvud och väldigt trött. Igårkväll fick jag feber och vaknade med detsamma idag. Så dagen har spenderats i sängen för min del. Det är konstigt när man bara får feber och värk men inte någon snuva eller halsont.

En stund nu på eftermiddagen fick jag sällskap av grabbarna. Seth spelade ett spel på min telefon och Gandalf ville förstås vara med och gosa med Seth under tiden. Här stryker hon sig mot honom och telefonen.

Det ser så roligt ut.

I lördags bakade Seth och jag bullar innan Åkessons kom på middag. (Vi hade en härlig eftermiddag med dem. Tycker så grymt mycket om den familjen!!)

Jag har aldrig förut bakat bullar i papper, men det blev så i lördags. Min intention var att få höga, fina bullar som de numera har på caféer... men de "flöt ut" och blev inte höga, men goda ändå. Jag gjorde även några "vanliga" snurror. Den stora bullen har Seth gjort med mycket socker och kanel :)


Vi bakade även äppelmuffins. Smaskens. De är med lite smulpajdeg på toppen. Jag tycker de blev jättegoda. Har dock ingen bild på dem.

Oj, det blev ett långt inlägg idag trots feber. Kommer vara hemma imorgon också och hoppas på att bli bra fort!
Oh, måste ju berätta hur go Seth är. Förut idag var han i ett annat rum och ropade helt apropå  "Mamma, jag älskar dig!" Sen när han låg här hos mig och spelade på min telefon sa han "Mamma, du är världens bästaste mamma." Gissa om modershjärtat smälter... Han skulle kunna få precis vad han vill när han säger så ;) Tur att han inte lärt sig det än ha ha :D. Stefan har tagit hand om mig idag. Varit och köpt godis och tidningar, gett mig saker att äta (har inte haft någon matlust, men han har gett mig rån och youghurt som jag kunnat få i mig) och tvättat all tvätt. Fina killar jag har!  
Ha en riktigt skön kväll!!

Kommentarer
Postat av: Bonnfrua

De är allt små våra stora skolpojkar! :-)

2011-08-22 @ 19:52:55
URL: http://www.bonnfrua.blogspot.com
Postat av: mummen

Sötis, och stor pojk har han blivit, hoppas skoldagen var bra.

Katterna är ju bara sååå mysiga.

Krya på dej

Kram

2011-08-22 @ 20:09:24
URL: http://mummen.blogspot.com
Postat av: Cissa

Ja, usch vad tiden går fort! Theo har också börjat skolan idag och han startade med att bli blyg!?!



Vilka läckra bullar! Jag tycker de ser hur fina ut som helst!



Krya på dig

2011-08-22 @ 20:58:51
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Märta

Härliga bullar ni har bakat.

Krya nu på dig!

Märta

2011-08-22 @ 22:09:33
URL: http://angsgard.blogspot.com
Postat av: Johanna

Stora killen! Elvira började ju ettan, det är svårt att begripa att min lilla skrutta är så stor.

Bullarna ser goda ut, blev väldigt sugen på varma, nybakade bullar!

Postat av: Michaela

jag vet nästan inget mera rörande än förstaklassarna eller 6 åringarna som travar iväg med sin alltför stora ryggsäck.

Det känns ner i hjärterötterna varje gång jag ser en liten unge som tar sina första steg på lärdomsvägen.

Kram till dig!

2011-08-23 @ 08:36:49
URL: http://kaela.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Men du ÄR ju världens bästa mamma åt Seth, men hjärtat smälter ju ändå naturligtvis :-). Härliga bullar, jag tycker att "vanliga" snurror är det krångliga och har aldrig lyckats få till dem, kör alltid med papper :-). Kram Anna

2011-08-24 @ 13:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0