ÅRSKRÖNIKA 2011

Det har blivit som en tradition för mig att göra en årskrönika såhär i slutet av året. Jag tycker det är jätteroligt att gå tillbaka och se hur vi haft det. Det händer så mycket i livet hela tiden, stora och små saker och det är bra och gott att kunna gå tillbaka och se, reflektera och lära sig av det som hänt. Bloggen är en bra dagbok :).

JANUARI

2011 firades in med Marcus, Lovisa, Hugo och Alva hemma hos oss. Stefan var på Unite i Västerås, precis som i år. Det blev offentligt att vi ska flytta från Avesta till Örebro. Under hösten hade vi fått en förfrågan om att Stefan skulle bli pastor i Örebro. Efter en lång process bestämde vi oss för att vi skulle flytta tillbaka till Örebro. Ett bra och svårt beslut.
Seth var på akuten tre gånger på två dagar, pga utslag i hela ansiktet. På 1177 tyckte de att vi skulle åka in, eftersom det kan gå ner i munnen och halsen. Han fick medicin och det har inte kommit tillbaka sen dess.
Det var mycket snö och kallt. En riktig vinter, till skillnad från nu...

Bild på vår bakgård.

FEBRUARI

Februari är alltid full med födelsedagar i vår familj. Hanna, Stefan, Lovisa, Marcus och pappa fyller alla år denna månad. I år fyllde pappa 60 år. Det firades av oss syskon med familjer hemma hos mamma och pappa.



Det var sportlov och Seth och jag var hemma hos mormor och morfar när Stefan var i Åre.
Min tå blev opererad :)


MARS

Seth fortsatte vara hos mamma och pappa när jag åkte hem och arbetade.


Det blev mycket åka kälke och skridskor vid "kullen" bortanför vårt hus.



Denna månad la sig friden mycket inför flytten. Det ordnade sig med lägenhet, jobb för mig och skola för Seth (han går ju på en friskola som vi sökte till och först fick nej och sedan ja...) Allt detta under en och samma vecka. Någon vecka senare fick vi även huset sålt.


Fina rådjur på baksidan av huset.

APRIL

Snön började smälta bort. Jag var på speedway för första gången. Våra vänner Erlandssons från Alingsås hälsade på under påsken (som blivit nästan som en tradition för oss). Seths studsmatta sattes upp för sista gången i Avesta. Vi blev bjudna på äkta amerikansk Barbeque av Neffs, LOVELY!


Erlandssons och vi (varmt och skönt)!


Barbeque...


Gandalf var uppe på taket och vandrade en kväll...

MAJ

De två största sakerna denna månad:
Molly föddes!
Flyttlasset gick från Avesta till Örebro.

Det var en månad fylld med avsked och mycket sorg på det sättet. Det är alltid jobbigt att flytta även om man även ser fram mot att flytta.


Molly


Ca 40 ungdomar var hemma hos oss sitsta ungdomssamlingen innan vi flyttade.


Seth sprang knatteloppet med några dagmammakompisar.


Flytt...

JUNI

Vi jobbade på med att komma iordning i lägenheten. Jag var på mitt nya jobb på mellan 8-15 och Stefan gick och jobbade när jag kom hem. Vi renoverade í Seths rum och kom iordning bra. Vi passade även på att vara ute så mycket som möjligt. Midsommar firades med Johanna och Thomas. Seth och jag var iväg och bowlade med Marcus, Lovisa och några vänner till dem.


Bowling.


Renovering


Bad i stadsparken.

JULI

Semester!!!
Hampe, Söderköping, Kisa och mycket badande och vänner på besök. En suverän månad!


Hampe med bad och bus.


Söderköping och glass.


I Kisa. Seth lärde sig cykla själv. (Han hade det i sig i flera månader, men vågade äntligen...


Det blev en hel del Speedway denna månad. Här med "mina grabbar" från Avesta.


Augusti

Nu jobbade vi igen. Vi firade bröllopsdag - gifta 11 år - och Seth tappade sin första tand och började skolan. Stort! Vi var på församlingsläger och fick bilen inplastad.

Seth var hos mormor och morfar en vecka, när Stefan och jag jobbade. Där hade han det bra och fick gå på marknad, åka traktor och ha det allänt bra :)


Vi var även på en släktträff vid Järnboås. Här är Lovisa och moi och Mollys hand:



Första tanden ute.


Första skoldagen.


Inplastad bil...

September

Den stora händelsen denna månad var att vi var på Kolmården. En gåva från Uppgårdarna i Avesta. Underbar helg!!!


Seth rider kamel.


Vi var inne på Terrariet där också.


Vi var hos mamma och pappa igen och denna gång var Hugo och Alva med. Årets sista bad intogs av Alva och Seth.


Vi hade även kräftskiva tillsammans i Mosås. Det var alla vi syskon med familjer.

Oktober


Jag datade dessa härliga tjejer. Skönt att få ha lite tjejtid...


Vi var med och spelade in en film till Pingst Ung om förlåtelse. Rolig erfarenhet!


Vi umgicks med vänner!


Seth och jag hälsade på i Kisa och åkte skateboard!


Jag fick min fädelsedagspresent och vi åkte till Stockholm, tittade på Romeo och Julia och bodde på hotell.

November


Vi var på Gekås i Ullared tillsammans med typ alla andra...


Första advent var!!!

Vi träffade många roliga människor också. Lovisa, jag och barnen gjorde farsdagskort och var på Svampen. Jag bakade inför advent osv.

December

Ja, denna månad pågår ju än. En bra månad med mycket sång för min del. Love it!
Härliga vännerna Erlandsson kom och hälsade på.


Amanda och Seth.


Julkonsert med Dodai.


Och så jul och födelsedag för Seth. Och idag är det nyår!!

I år kan vi sammanfatta ett bra år. Mycket förändringar har det varit. Stefan och jag har bytt jobb, vi har flyttat och Seth har börjat skola. Men i allt mår vi bra! Vi har framförallt varandra och våra familjer och vänner.


Nu önskar jag dig ett GOTT NYTT ÅR!!!!!

Stor kram och jag hoppas du vill följa mig ett år till.


Kommentarer
Postat av: deignhappens

Ett välsignat 2012 önskar jag er!

Ser fram emot dina nya inlägg/ Maria

2011-12-31 @ 12:35:47
URL: http://designhappens.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Så roligt att läsa vad som hänt under ert år :)

Önskar er ett gott slut på 2011 och ett underbart 2012.

Det är alltid lite intressant att läsa din blogg som jag hittade till under hösten via Lovisas blogg. Du skriver bra och det är roligt att läsa om vad som händer i ert liv.



Ta vara på varandra

kram

2011-12-31 @ 17:42:43
Postat av: mormor Britta

Vi som flyttade till trygghetsboendet samtidigt med er flytt, vill nu önska er ett riktigt

GOTT NYTT ÅR

Kram från oss Gmormor och Gmorfar

2012-01-01 @ 17:47:08
Postat av: Skrivmoster

Önskar dig och din familj en riktigt god fortsättning på det nya året!



Har varit inne och läst "här och där" men skriver bara här så du ser att jag tassat runt!



Kramar får du!!

2012-01-03 @ 18:28:27
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0