God morgon, denna Fjärde advent

Tänk att det redan är fjärde advent! Om en vecka är det Seths födelsedag och julafton har redan varit. Härligt! Vår dag igår gick i lugnets tecken. Jag är fortfarande hängig och hostar och hostar och är tung i huvudet och Stefan har börjat bli. Den enda som är pigg är Seth och det är ju skönt. Vi myste framför skidskytte på tv.n och Seth och jag målade lite. På eftermiddagen var Seth iväg på kalas. I övrigt gjorde vi inte många knop. En lugn familjedag, helt enkelt. Seth höll på och klättrade i soffan i TV rummet igår och plötsligt klev han fel och slog sig hejdlöst. Han blev jätteledsen och fick ett par sår på benet. Direkt när han började gråta kom Gandalf fram för att trösta och "gno" sig mot honom, där han satt i mitt knä. Det är ofta så att Gandalf vill trösta när Seth är ledsen. Nu på morgonen har Seth suttit bredvid mig i sängen och lekt med Bakugan. Jag killade honom lite på ryggen samtidigt (i min familj älskar vi att bli killade på ryggen :)). Gandalf låg framme vid TV:n och tittade på oss. Det var som att hon blev avundsjuk och kom till oss och la sig på min arm och gosade, så jag inte kunde fortsätta killa på Seths rygg. Hon ville vara med. Dessutom var tassarna framme ibland och petade på Seths bakugan. Som en liten retfull lillasyster helt enkelt. (Jag är själv en sådan, så jag vet hi hi.). Hon är bra charmig den där katten, för det mesta. Ha ha, ganska meningslösa inlägg från mig dessa dagar. Men ibland blir det så och särskilt när huvudet är tungt och fullt med snor ;) - härlig beskrivning va?! Nu hoppas jag du får en bra söndag och ta det lugnt om du ska ut på vägarna och köra!!

Kommentarer
Postat av: E-K

Vad är bakugan?

Hoppas ni blir friska snart - helst innan, säg, lördag... :)

2011-12-18 @ 19:03:04
Postat av: Anne

Hej!

Följer din blogg sen några månader men brukar inte kommentera. Jag njuter av alla dina inlägg. Smått som stort. Sånt är ju livet, inte sant? Önskar er bättring å det snaraste. Sen skickar jag dig en varm önskan om en välsignad jul och ett tack för att du tar dig tid att blogga! //Anne

2011-12-18 @ 19:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0