Polkacockies

Smaskens vad goda dehär blev. Måste självklart dela med mig av receptet så du också kan få njuta av dessa goda smarriga kakor:

10-12 st (men då blir de bra stora...Jag gjorde fler och mindre).

150 gr mörk choklad
100 gr smör
1 1/2 dl brun farin
1 ägg
2 dl vetemjöl
1 1/2 dl havregryn
1 tsk bakpulver
100 gr krossade polkagrisar
ev. några droppar pepparmintsarom om man vill ha ännu mer mintsmak.

Smält chokladen tillsammans med smöret. Rör ner farinet. Blanda i ägg, vetemjöl, havregryn och bakpulvret och rör ihop till en tjock smet. Ev. pepparmintsarom. Krossa polkagrisanran och rör ner ca 2/3 i smeten.

Forma smeten till ganska stora bullar. Lägg dem glest på plåtar med bakplåtspapper. Kakorna flyter ut. Strö över resten av polkagriskrosset. Grädda i mitten av ugnen 175 grader i 10-12 minuter.

Lycka till!!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Oj, nu rinner snålvattnet! Dom måste jag testa... Tänk om jag kanske hinner göra några imorgon. Hoppas hoppas :o) Kraaaaam på dig

2011-12-21 @ 19:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0