Engelbrekt och drömmar

Idag måste jag säga att jag är riktigt stolt över min bror. Han har åkt 6 mil på skidor i Engelbrektsloppet. Det tog 5 timmar exakt. Riktigt bra tycker jag, särskilt med tanke på att det var första gången han åkte så långt. Om ett par veckor ska han åka Vasan... Knäppt, men häftigt tycker jag :) Jag misstänker att Lovisa kommer skriva något om detta i sin blogg endera dagen, när hon hinner, så gå in och kolla här om ni vill.

Vi har haft en riktigt bra helg! Jag måste säga att vi har de härligaste barnen som finns ;) (Ha ha, det tycker ju alla föräldrar om sina barn - hoppas jag innerligt :)) De har haft kul ihop och är väldigt goa med varandra.

På tal om något helt annat så ska ni få receptet på Mariannedrömmar. Det är ruskigt gott!!!

Mariannedrömmar
Ca 35 st

100 g margarin rumstempererat
4,5 dl strösocker
5 dl vetemjöl
1 tsk hjorthornssalt
1 msk vanillinsocker
1 dl matolja
ca 1 påse marianne hackas

Rör smör & socker poröst. Blanda mjöl, salt & vanillinsocer & ha sedan i det i smör/socker smeten + den hackade mariannen rör till en deg. Gör små bollar, lite knöligt blir det pga av mariannen men det går. Grädda ca 20 min 150 grader.

Önskar dig en riktigt bra vecka!!!
Kram


Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack för receptet, måste testas!

Postat av: Johanna

Det vore jättekul, i Örebro är vi ofta =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0