Hej snödrivan

På väg till jobbet idag:
Inne i Avesta; hamnar bakom en bilskolelev som kör i högst 10. Vi kryper fram. I en rondell svänger denna krypande bil åt höger, jag ska rakt fram. Jippi, tänker jag. Nu slipper jag krypa fram i 10... I rondellen svänger jag runt den runda grejen i mitten, men bilen fortsätter rakt fram... Ups, jag hamnade visst rakt in i en snödriva - och fastnade. Ha ha. Vilken tur att bilskoleleven körde framför mig för annars hade jag ju brakat ännu värre in snödrivan. Ja, ja jag blev ståendes där och började sparka undan snön under hjulet som satt fast. Jag ringde Stefan ifall jag inte skulle komma loss. Jag måste säga att många (i stort sett bara kvinnor) stannade och frågade en något generad Mia om jag behövde hjälp. Jag sa att hjälp var på väg (i form av Stefan). Jag lyckades faktiskt sparka bort så pass mycket snö att jag kom loss alldeles själv :thumbup: Stefan kom ändå förbi och kollade så att bilen inte blivit skadad, vilken den inte blev.

Ja, jag vet, visst borde vi ha en liten spade i bilen. Det står två stycken - en till varje bil - i garaget. Där gör de inte mycket nytta, men vi glömmer hela tiden att lägga dem i bilarna.

Det var ruskigt halt idag, vilket ni nog förstår. Det var en bil som höll på att köra in i mig när jag stod där i drivan, trots att han körde jättelångsamt förbi mig, så det var riktigt halt.

Ikväll var det alldeles för kallt för småttingarna att få träna så Seth och jag blev hemma ikväll. Seth tyckte inte om det, men accepterade att det faktiskt var för kallt. När han hade somnat blev skafferiet rensat och städat, fönstrena putsade på insidan (katterna sitter och trycker sina nosar mot fönstren så de blir smutsiga) och lite annat tillfixat inför att vi ska ha visning på huset på lördag. Be en eller flera böner och håll alla tummar och tår du har att vi får sålt huset och att vi får ut det vi behöver för det.

Imorgon kommer jag få träffa en av mina favoritpersoner :) Hannes kommer hit från Stockholm för att prata med Stefan och jag hinner hem innan han åker. Vi lärde känna varandra i Örebro och det är över ett år sedan vi sågs. Ska bli superkul!!!! 
 
Kom ihåg att du är värdefull och vacker som du är!!!

Kommentarer
Postat av: Minna

Ja, Det är inte många alls som stannar och frågar om man behöver hjälp idag. Jag vill tro att det är för att de tror att alla har full laddad mobil och kan ringa efter hjälp. Men mitt realistiska jag inser att det är för att de flesta i dagens samhälle är så stressade och självupptagna + rädda för att stanna. Vilken tur att du inte körde fortare och att du fixade det själv. Sånt stärker. Glömmer aldrig när vår bil stannade på motorvägen och min mobil inte var laddad. Himla tur att ni var med i bilen :)

2011-02-16 @ 07:05:19
URL: http://tjejmamma.blogg.se/
Postat av: Pastorsfrun

Jag minns den där dagen när din bil slutade fungera... Min man hämtade din man och så kom de och hämtade oss där mitt på motorvägen... Tur att bärgaren kom snabbt också och att vi hade mobiltelefoner...

2011-02-16 @ 20:53:42
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0